مرکز شتابدهی و صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی، شرکت ایرانسل و دانشگاه تهران شکل گرفت
با اهتمام ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی ریاست جمهوری: ۸

مرکز شتابدهی و صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی، شرکت ایرانسل و دانشگاه تهران شکل گرفت

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۱۷:۵۰ | ۶ دقیقه

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ایرانسل و دانشگاه تهران زمینه ایجاد استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی فراهم می‌شود.

به گزارش نوپانا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری، آیین امضای تفاهم‌نامه تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تاسیس و توسعه مرکز شتاب‌دهی‌ و نوآوری و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه ICT و فضای مجازی، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل و علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب منابع معاونت علمی برگزار شد.


دکتر مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه ICTو فضای مجازی معاونت علمی و فناوری با اشاره به ایجاد زیرساخت حرکت دانشگاهیان به سوی اشتغال مبتنی بر نوآوری و توانمندی فنی گفت: این تفاهم‌نامه همکاری ضمن به‌کارگیری ظرفیت‌های  شرکت ایرانسل و دانشگاه تهران برای شناسایی، گزینش، رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای طرح یا محصولات آماده با پتانسیل رشد بالا و  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم تحقق اقتصاد دانش‌بنیان صورت میگیرد.

وی با بیان این‌که حمایت فنی از تاسیس و راه‌اندازی مرکز شتابدهی و نوآوری و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر دو محور اساسی این تفاهم‌نامه است افزود: ستاد توسعه ICT و فضای مجازی برای تحقق این دو مهم، ضمن  اقدامات لازم جهت تسریع در اخذ مجوزهای لازم برای تاسیس و آغاز به کار مرکز و صندوق، برای  تصویب تشکیلات مرکز در مراجع ذی‌صلاح و نیز کمک به تأمین منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای فعالیت های مرکز با همکاری مجموعه ها و نهادهای ذیربط و ذینفع گام‌ بر می‌دارد.

فقیهی افزود: این ستاد ضمن معرفی استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی به مرکز، زمینه را برای اخذ تائیدیه دانش‌بنیان و مجوزهای مورد نیاز برای استارت‌آپ‌های معرفی شده توسط مرکز تسهیل می‌کند.

در این جلسه دکتر سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به استفاده از فضای به وجود آمده در جهت رشد مجموعه ها و شرکتهای استارت‌آپی اشاره کردند و افزودند در حال حاضر موقفیت و رشد سریع این نوع از شرکتها قابل پیشبینی هستند.

ستاری افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر یک ضرورت برای کشور محسوب می‌شود و برای تحقق اهداف در حوزه تامین مالی باید قسمت عمده ای از سرمایه گذاری‌های کشور از طریق  این صندوقها انجام پذیرد.

مهندس علی رضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت ایرانسل نیز با ابراز خرسندی از تفاهم نامه منعقد شده در خصوص تاسیس و توسعه مرکز شتاب‌دهی‌ و نوآوری و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به اقدامات مورد نظر این شرکت در این مرکز اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند زحمات مجموعه های ذیل این تفاهم نامه به رشد فضای کسب و کار این حوزه منجر شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، ایرانسل ضمن ایجاد و تجهیز فضای فیزیکی مرکز شتابدهی و نوآوری، زیرساخت‌های فعالیت مرکز شتابدهی را تأمین می‌کند.

همچنین استفاده از توان شرکت‌ها و همچنین دانش و محصولات تولید شده در مرکز نوآوری، حمایت مالی از شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپی مستقر در مرکز شتابدهی و نوآوری و سرمایه‌گذاری مشترک در تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر از دیگر اقدامات شرکت ایرانسل خواهد بود.

دانشگاه تهران نیز ضمن اختصاص فضایی به متراژ 3000 متر در پردیس فنی برای ایجاد مرکز نوآوری و کمک به راه‌اندازی و راهبری مرکز شتابدهی و نوآوری و صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر، زمینه کمک به شکل گیری و رشد علمی و فناوری استارت‌آپ‌ها شرکت‌های فعال در مرکز را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها: دانشگاه تهرانایرانسلاستارت‌آپشرکت‌های دانش‌بنیانICTمعاونت علمی و فناوی ریاست جمهوریمرکز شتابدهیصندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.