ذهنیت بازارمحور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
مینا مهرنوش مطرح کرد: ۸

ذهنیت بازارمحور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۱:۵۵ | ۵ دقیقه

سومین همایش و جشنواره صنعتی «رسم» با موضوع راه‌اندازی و توسعه استارت‌آپ‌های لوازم خانگی پنج‌شنبه ششم اردیبهشت ماه در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

نوپانا به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران: این همایش با حضور دکتر حبیب اله انصاری دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانی ایران، دکتر محمد طحان پور رییس اتحادیه صنف تهیه و فروشندگان مصنوعات پاز سوز و نفت سوز و الکتریک برگزار شد.

دکتر مینا مهرنوش، مدیر پروژه استارت آپ های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت شبکه‌سازی در حوزه استارت‌آپ‌ها گفت: مزیت رقابتی در دنیای کسب‌وکار در دانش و اقتصاد‌های دانش‌بنیان تعریف می‌شود و این مدل اقتصاد دانش‌بنیان بسیاری از تئوری‌های اقتصادی و منابع انسانی را تحت‌تاثیر خود قرار داده است. وی در ادامه گفت: برای اینکه از منابع دانشی استفاده کنیم، باید یک پلتفرم ایجاد شود تا استعداد‌ها شناسایی شوند و از ایده‌های‌شان برای صنعت استفاده کنیم. دانشگاه کارآفرین در این راستا همسو با نیاز صنعت به دانش و نزدیک شدن دانشجویان به کار برنامه‌های خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد یک هاب استارت‌آپی در کشور هستیم و برای این حوزه برنامه‌های بسیار جدیدی داریم و فکر می‌کنم که به زودی یک موج جدیدی در دانشگاه‌های دیگر هم ایجاد شود و ما این علاقه‌مندی را در جلسه‌هایی که برگزار می‌کنیم، دیده‌ایم. به همین دلیل فکر می‌کنم که اگر بتوانیم هاب استارت‌آپی را ایجاد کنیم می‌توانیم به استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده کمک کنیم تا کسب‌وکار‌های خودشان را بسازند.

مدیر پروژه استارت‌آپ‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: ما در کشورمان اغلب ذهنیت تولیدمحور داریم که این ذهنیت یکی از مسائل اقتصاد ما بوده است. ما در اینجا ذهنیت بازارمحور داریم و می‌توانیم در چند قسمت اصلی بازاریابی و فروش، مالی و سرمایه‌گذاری، حقوقی و قانونی به استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده کمک کنیم. در ادامه این مراسم حبیب‌ا… انصاری دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی، محمد ‌طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی و تعدادی از صنعتگران به بیان مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند و در انتها هم کارگاهی برای تیم‌سازی و استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده با حضور کارشناسان برگزار شد.

مسابقه ایده بازار لوازم خانگی

انجمن علمی دانشکده مکانیک دانشگاه تهران در نظر دارد با برگزاری مسابقه ایده بازار لوازم خانگی بستری مناسب برای بروز ایده‌ها و رشد و پردازش آنها ایجاد کند. صاحبان ایده می‌توانند از تاریخ ۷اردیبهشت ماه از طریق آدرس utsame. com ایده‌های خود را ارسال کنند. این مسابقه دو مرحله داوری دارد که مرحله اول آن در تاریخ ۱۰خرداد و مرحله دوم آن که به صورت حضوری خواهد بود هفتم تیرماه برگزار می‌شود که افراد منتخب مرحله اول به دفاع از ایده‌های خود می‌پردازند. در نهایت سه تیم انتخاب می‌شوند که ضمن ارائه جوایز نقدی به تیم‌های برتر به سرمایه‌گذاران و افراد مرتبط در این حوزه نیز معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها: پارک علم و فناوری دانشگاه تهرانسومین همایش و جشنواره صنعتی رسماستارت‌آپ‌های لوازم خانگی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.