راه‌اندازی سوله استارت‌آپ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
رئیس دانشکده خبر داد؛ ۸

راه‌اندازی سوله استارت‌آپ در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۲/۰۷ - ۱۳:۱۰ | ۶ دقیقه

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران از راه اندازی سوله استارت‌آپ در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: راه اندازی این سوله فرصت مناسبی در اختیار جوانان کارآفرین قرار می‌دهد.

به گزارش نوپانا به نقل از خبرگزاری مهر، عباس زارعی هنزکی در سومین همایش و جشنواره صنعتی «رسم» با موضوع راه اندازی استارت‌آپ‌های لوازم خانگی گفت: امروز دانشگاه‌های نسل سوم به طوری برنامه ریزی شده‌اند که در مسیر کسب‌وکار و تبدیل آن به ثروت حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه تهران هم با برنامه ریزی‌های انجام شده توانسته است در این مسیر گام بردارد تا بتواند دانش دانشجویان را به ثروت تبدیل کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در کشور ایران ارتباط دهنده دولت، دانشگاه و صنعت هستند، اظهار کرد: این پارک‌ها در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان هستند و در اقتصاد دانش‌بنیان، تولید ملی و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت دنبال می‌شود. 

زارعی در خصوص اینکه ما باید به دنبال تولید علم نافع و علمی که به دنبال حل مشکلات جامعه است، باشیم، گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای تربیت شوند که اقدام به کسب‌وکار کنند به همین علت یکی از برنامه‌های ما تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه کارآفرینی است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: دانشگاه نسل اول، دانشگاه‌های آموزش محور هستند، که تا دهه اول انقلاب ادامه داشته و به نام دانشگاه‌های آموزش‌محور یا دانشگاه‌های آموزشی شناخته می‌شوند و هدف و وظیفه آن دانشگاه، ارائه آموزش و صدور مدرک تحصیلی بوده و برای توسعه کشور فقط به تربیت نیروهای مجرب آموزش‌دیده پرداخته است. 

وی افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه نسل اول برای امر تدریس در دانشگاه‌ها یا مراکز علمی و برای پر کردن پست‌های مدیریتی در صنعت کشور آماده شدند و آموزش نیروهای انسانی جامعه جهت آگاهی‌بخشی و افزایش سطح آگاهی جامعه و تربیت نیروی انسانی برای انجام امور صنعتی و مدیریتی کشور صرف می‌شد.

زارعی  بر ضرورت توجه به نقش استارت‌آپ‌ها اشاره کرد وگفت: برگزاری استارت‌آپ‌ها می‌تواند در توسعه تکنولوژی‌های جدید که یادگیری الکترونیکی است، تاثیرگذار باشد. توسعه قطب‌های علمی دانشگاه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های آتی ما در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به شمار می‌رود.

پیشرفت و توسعه پایدار در گروی تلاش دانشجویان

در ادامه این مراسم کارن ابری نیا رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران گفت: در واقع هدف از برگزاری این همایش نیاز واقعی دانشگاه و جامعه است تا از این طریق این نیازها برطرف شوند.

وی ادامه داد:ما در دانشگاه تهران باید فعالیت‌هایمان را به طوری عملیاتی کنیم که در راستای نیازهای کشور صورت گیرند.

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران افزود: صنعت و دانشگاه باید در جهت یکدیگر باشند تا جوانان ما بتوانند از این طریق در اقتصاد کشور و ایجاد ثروت قدم بردارند.

ابری نیا گفت: برای رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار نیاز به اراده جهت پیشرفت و برنامه‌ریزی جامع دراز مدت و تقسیم کار ملی داریم و این مهم حاصل نمی‌شود مگر با تلاش دانشجویان.

وی به راه اندازی سوله استارت‌آپ در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت:در واقع با راه اندازی این سوله نوآوری و فرصت مناسبی در اختیار جوانان کارآفرین شکل می‌گیرد و می‌توان از این طریق ایجاد ثروت کرد.

برچسب‌ها: دانشگاه تهرانپارک علم و فناوری دانشگاه تهراناستارت‌آپعباس زارعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.