بهانه‌هایی که شما را از رسیدن به رویایتان دور نگه می‌دارند
آن‌ها را فراموش کنید ۸

بهانه‌هایی که شما را از رسیدن به رویایتان دور نگه می‌دارند

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

در زندگی همه ما ممکن است فرصت‌های از دست رفته‌ای وجود داشته باشد؛ اما در اکثر موارد دلیل اصلی دست نیافتن به رویاهایمان خود ما هستیم. در این مطلب، به بهانه‌هایی می‌پردازیم که شما را از رسیدن به اهدافتان دور نگه می‌دارند.

نوپانا: در زندگی همه ما ممکن است فرصت‌های از دست رفته‌ای وجود داشته باشد. در اکثر موارد دلیل اصلی دست نیافتن به رویاهایمان خود ما هستیم. در نوشتار زیر چهار بهانه که می‌توانند شما را از رویایتان دور کنند بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

کمبود وقت

اولین بهانه‌ای که بیشتر مردم برای انجام ندادن کارهایشان دارند کمبود وقت است. در زندگی امروز همه ما مشغله‌های فراوانی داریم اما به هر صورتی که می‌توانیم باید زمانی را برای تلاش و رسیدن به رویاهایمان خالی کنیم. همه افراد موفق ساعات زیادی در شبانه‌روز کار کرده‌اند و از تفریح و استراحت خود در بسیاری از موارد گذشته‌اند.

سن نامناسب

به گزارش نوپانا، افراد زیادی با گذشت زمان احساس می‌کنند دیگر برای رسیدن به رویاهایشان دیر شده است و به همین دلیل باز هم تلاشی نمی‌کنند. اما هیچ زمانی برای تلاش و یادگیری و موفقیت دیر نیست. کارآفرینان موفق زیادی بوده‌اند که در سنین بالا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند و به موفقیت رسیده‌اند. البته که در سن بالاتر شروع هر کاری سخت‌تر می‌شود اما غیرممکن نیست.

کمبود دانش

هیچ فردی در همه زمینه‌ها عالم نیست. برای موفقیت لازم است در زمینه‌ای که دوست دارید شروع به تلاش، کسب دانش و مهارت کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و به دنبال رویاهایتان بروید. شما می‌توانید هر دانشی که لازم دارید را کسب کنید.

ترس از شکست

ترس از شکست بیشترین دلیلی است که کارآفرینان را از شروع کسب‌وکار باز می‌دارد. این بهانه اصلا قابل قبول نیست زیرا نمی‌توان بدون تلاش انتظار موفقیت داشت. نباید قبل از شروع به شکست فکر کنید. به این فکر کنید که اگر سال‌های آینده فرد دیگری ایده شما را عملی کند و به موفقیت برسید چه قدر حسرت خواهید خورد؟ پشیمان نمی‌شوید؟

(همچنین بخوانید:‌ باورهای محدودکننده‌ای که باعث شکست کسب‌وکار می‌شوند)

برچسب‌ها: شکستموفقیت سبک زندگیهدف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.