برنامه ریزی برای رشد دوبرابری حجم اقتصاد دانش‌بنیان
ستاری : ۸

برنامه ریزی برای رشد دوبرابری حجم اقتصاد دانش‌بنیان

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۰:۲۰ | ۳ دقیقه

معاون علمی وفناوری رییس جمهور ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته حجم اقتصاد دانش بنیان در سال جدید دست کم دو برابرپارسال شود.

نوپانا، به نقل از خبرگزاری صدوسیما ، سورنا ستاری صبح امروز در هنگام بازدید از بزرگترین کارخانه پارچه رومبلی خاورمیانه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته در زمینه اقتصاد دانش بنیان رشد قابل توجهی داشتیم اما تا رسیدن به اهداف مد نظر هنوز فاصله داریم که باید بیش از گذشته تلاش کرد.

وی مهمترین ویژگی جمهوری اسلامی ایران را نیروی انسانی فوق العاده آن توصیف کرد و افزود: امیدواریم با توسعه شرکت های دانش بنیان این مزیت را به اقتصاد تبدیل کنیم.

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه نوع اقدامات در این معاونت، خلاقانه و نوآور تر از دیگر حوزه ها است تصریح کرد: توسعه استارتاپ ها و گسترش شرکت های دانش بنیان همیشه پایه های اصلی این معاونت هستند که همه آنها به  نوعی کالای ایرانی محسوب می شوند.

ستاری گفت: چه نیروهای فعال در حوزه استارتاپ ها و چه شرکت های دانش بنیان از چتر حمایتی دولت بهره مند هستند و امسال نیز با افزایش حمایت ها در صدد رشد آنها هستیم.

وی با اشاره به ضرورت اعتماد سازی و ایجاد فرهنگ های لازم در بعد استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد: اعتماد و فرهنگ سازی در این زمینه برعهده واحد های تولیدی است که در صورت موفق بودن ، شاهد گرایش بیش از پیش مردم خواهیم بود.

برچسب‌ها: استارت‌آپدانش‌بنیانکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.