تمام فعالان زیست بوم فناوری متحد باهم در مسیر شکل گیری اقتصاد دانش بنیان باید گام بردارند
ستاری در نشست با کار آفرینان، منتخبین استارتاپ‌ها و واحدهای دانش‌بنیان: ۸

تمام فعالان زیست بوم فناوری متحد باهم در مسیر شکل گیری اقتصاد دانش بنیان باید گام بردارند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۱۶:۲۴ | ۶ دقیقه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: تمام فعالان زیست بوم فناوری متحد باهم در مسیر شکل گیری اقتصاد دانش بنیان باید گام بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست با کارآفرینان، منتخبین استارتاپ ها و واحدهای دانش بنیان  که باحضور معاون اول و وزیر صنعت برگزار گردید با اشاره به ورود مفاهیم جدیدی همچون شتاب دهنده ، استارتاپ، شرکت های خلاق و صندوق های جسورانه در اقتصاد دانش بنیان کشور اظهار کرد: در این حوزه ها در چهار سال گذشته به مدل هایی دست یافتیم تا بر اساس آن پژوهش را به پایه  اقتصاد تبدیل کنیم. در نتیجه برای اقتصاد کشور که از این فضاها دور بود اتفاق مناسبی رخ داد تا به اهمیت اقتصاد دانش بنیان پی برده شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: به گونه ای که شرکت های دانش بنیان در حال حاضر فروشی بیش از ۶۰ هزار میلیارد دارند. معتقدم حرکتی اجتماعی در این حوضه در حال شکل گیری است و باید همه فعالان در این حوزه همچون پارک های علم و فناوری ، دانشگاه ها، بانک ها، بورس و مراکز نوآوری در کنار یکدیگر قرار گیرند و متحد با هم در این مسیر حرکت کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین عنوان کرد در واقع این مراکز جزیی از اکو سیستم فناوری و نوآوری هستند و با فعالیت در کنار هم فضایی را ایجاد می کنند تا در نهایت یک مخترع محصول خود را به بازار معرفی کند.

ستاری با اشاره به اینکه شکل گیری این اکو سیستم سختی هایی را به همراه داشته گفت: علاوه بر مباحث مالی ، شکل گیری این فرهنگ در جامعه نیز پیش رویمان قرار داشت اما شرکت های دانش بنیان با موفقیت مسیر خود را طی کردند. به زودی شرکت های دانش بنیان به بزرگترین شرکت های کشور تبدیل می شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها  عزم جدی برای توسعه اقتصاد کشور دارند گفت:همه این موارد با همبستگی و همفکری وبستر سازی  در بدنه دولت ، شرکت های دانش بنیان، سیستم مالی و تغییر رویکردها نسبت به اقتصاد جدید رخ می دهد. نسل جوان و خلاق امروزی دنبال استخدام در دولت نیست بلکه با خلاقیت و نو آوری خود به دنبال تغییر و رفع نیاز  در جامعه و اجتماع است. کافی است محیط کسب و کار مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی در جمع منتخبین استارت اپ ها  از دستاوردهای فناورانه و نوآورانه آن بازدید کردند.

شرکت دانش بنیان آریا طب فیروز نخستین مکانی بود که مورد بازدید قرار گرفت. این شرکت با طراحی و تولید نخستین دستگاه همودیالیز کاملا ایرانی نقش بسیار مهمی در رفع نیاز استراتژیک کشور به دستگاه های دیالیز داشته و هم اکنون دستگاه های این شرکت در مراکز درمانی کشور و برخی مراکز خارج از ایران در حال استفاده است. سپس از شرکت دانش بنیان فناپ بازدید کردند که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کند. این شرکت با طراحی و تولید نرم افزارهای بومی مدیریت کسب و کار ، راه اندازی و حمایت از استارتاپ ای مرتبط با این حوزه بسیاری از نیاز های کشور در زمینه نرم افزار های تخصصی مدیریت و کسب و کار را رفع کرده است.نرم افزار های مالی، خدمات پرداخت الکترونیک ، سامانه های سلامت هوشمند، سامانه های هوشمند حمل و نقل و برخی نرم افزارهای خاص حوزه گردشگری از جمله فعالیت های این شرکت بوده است. در بخش بعدی بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه و دستاوردهای استارتاپ ها و تیم های جوان انجام شد.

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریشرکت‌های دانش‌بنیانپارک فناوری پردیساقتصاد دانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.