چطور فرصت‌های مهم زندگی را از دست می‌دهیم؟
پرسشی مهم در مسیر رسیدن به اهداف زندگی؛ ۸

چطور فرصت‌های مهم زندگی را از دست می‌دهیم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

برخی افراد به دلایل مختلف در سنین جوانی، فرصت‌های زندگی را از دست می‌دهند و در میانسالی متوجه می‌شوند به اهدافی که داشته‌اند نرسیده‌اند.

نوپانا: برخی افراد معتقدند که از فرصت‌های زندگی خود به درستی استفاده نکرده‌اند و به اهدافی که داشته‌اند نرسیده‌اند. این موضوع همواره انسان را آزار می‌دهد و نوعی عذاب وجدان ایجاد می‌کند. برای اینکه چند سال دیگر به این حس دچار نشوید و زندگی  شادی داشته باشید بهتر است برخی دلایل ساده از دست دادن فرصت‌ها را بشناسید و از آن‌ها دوری کنید. با ما همراه باشید:

افکار اشتباه

به گزارش نوپانا، برخی از افراد با خود فکر می‌کنند همواره فرصت‌های زیادی برای رسیدن به خواسته‌هایشان دارند و همین فکر گاهی اوقات باعث می‌شود که برخی از فرصت‌های طلایی زندگی خود را نادیده بگیرند یا به امید فرصتی بهتر آن را از دست بدهند. برای تصمیم‌گیری بهتر و استفاده از فرصت های پیش‌آمده می‌توانید از تجربیات دیگران نیز استفاده کنید.

تکیه بر سرمایه‌های دیگران

زمانی که یک فرد به سرمایه‌های دیگران تکیه بکند و در ذهن خود این سرمایه‌ها را به زندگی و موفقیت خود ارتباط دهد، تلاشی برای موفقیت خود نمی‌کند و ممکن است فرصت‌های زیادی را از دست بدهد. برای مثال فردی که با تکیه بر ثروت والدین، به دنبال فراگیری هیچ مهارتی نیست. این افراد هیچگاه فکر نمی‌کنند که اگر این سرمایه تمام شد یا به هر دلیلی نتوانستند از آن استفاده بکنند، با زندگی خود چه باید بکنند. هیچ کس از آینده خبر ندارد پس بهتر است از همین امروز به فکر موفقیت و آینده باشیم.

تنبلی و فرار از مسئولیت

تا زمانی که سن کمی دارید ممکن است به فرصت‌های زندگی اهمیت زیادی ندهید و به دلیل تنبلی از زیر بار مسئولیت فرار کنید. اما بعد از چند سال و با بالا رفتن سن افسوس گذشته را خواهید خورد. در آن زمان پشیمانی نمی‌تواند فرصت‌های رفته را بازگرداند پس بهتر است از همین امروز تنبلی را کنار بگذارید و به فکر آینده باشید.

(همچنین بخوانید: موانعی که در مسیر موفقیت شما کمین کرده‌اند)

برچسب‌ها: موفقیت فرصت‌های زندگیمسئولیت‌پذیریمثبت‌اندیشیسبک زندگی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.