رقابت استارت‌آپی برای اعلام هشدار قند خون از راه دور
بیماران دیابتی؛ ۸

رقابت استارت‌آپی برای اعلام هشدار قند خون از راه دور

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۱۷:۳۲ | ۶ دقیقه

دانشجویان کشور در صدد هستند تا در قالب تیم‌های استارت‌آپی، سامانه‌هایی برای اعلام هشدار قندخون از راه دور برای بیماران دیابتی بومی‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطاءالله پورعباسی رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در نشستی خبری درخصوص برگزاری استارت‌آپ با محوریت طراحی و ساخت سامانه‌های اعلام و هشدار قندخون اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور ما بیماران دیابتی آمار کمی ندارند و این بیماران در رده‌های سنی مختلف هستند، در صدد آمدیم نیازهای آنها بخصوص کودکان را مورد بررسی قرار دهیم تا راه چاره‌ای برای رفع نیازشان بیندیشیم.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی برای داشتن زندگی مناسب، نیاز به دارو و تجهیزات کافی دارند، افزود: برخی از این تجهیزات در کشور با هزینه‌های زیادی در دسترس‌شان قرار می‌گیرد و یا دسترسی آنها به این تجهیزات با چالش‌هایی مواجه می‌شود.

رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، برنامه‌هایی تحت عنوان «مخترع سلام» را برگزار کردیم و در ادامه آن، ۱۲ نیاز بیماران دیابتی را مورد بررسی قرار دادیم.

پورعباسی افزود: در برنامه «مخترع سلام» ۱۲ نیاز دیابتی‌ها از سوی خود بیماران به مخترعان اعلام شد، اما اولویت با افرادی بود که به سامانه هشدار قندخون نیاز داشتند.

وی تصریح کرد: مهمترین نیاز این بیماران، سامانه اعلام و هشدار قندخون برای کودکان بود؛ از این رو در صدد هستیم این استارت‌آپ را با این محوریت برگزار کنیم.

رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این جشنواره دانشجویی در قالب گروه‌های استارت‌آپی می‌تواند طرح‌های تجاری خود را در این زمینه به پژوشگاه ارسال کند، گفت: بعد از دریافت، طرح‌ها داوری می‌شوند و از بین آنها، چند طرح به عنوان طرح‌های قابل قبول از نظر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر تائید خواهد شد.

پورعباسی با بیان اینکه این طرح‌ها می‌توانند طی مدت ۶ ماه تا یک سال به محصول اولیه تبدیل شوند، افزود: فراخوان این جشنواره تحت عنوان «استارت‌آپی‌ها به دیابت حمله کنید» تا ۳۱ فروردین‌ماه اعلام شده است؛ دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را تا این تاریخ به جشنواره ارسال کنند.

به گفته وی، تا ۲۲ اردیبهشت ۹۷ گروه‌های برگزیده معرفی می‌شوند و برای ارائه حضوری از آنها دعوت خواهد شد.

رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تمام دانشجویان دانشگاه‌های مستقر در شهر تهران امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

پورعباسی با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه یکی از مراکز پیش‌قراول در زمینه مطالعات و ارائه خدمات برای دیابتی‌ها محسوب می‌شود، گفت: ازاین‌رو این استارت‌آپ که نتیجه آن می‌تواند منجر به تولید محصولی برای دیابتی‌ها شود را برگزار می‌کنیم.

وی گفت: برگزاری این استارت‌آپ می‌تواند یکی از نتایج توجه به پژوهش‌های محصول‌محور باشد تا در نهایت بیماران مبتلا به دیابت بتوانند زندگی با کیفیت‌تری را طی دوران بیماری تجربه کنند.

رئیس مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند در قالب تیم‌های سه نفره که یکی از آنها می‌تواند از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد، در این جشنواره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که دانش‌آموختگان انگیزه کافی برای ارائه ایده و پاسخ کاربردی به نیازهای بیماران دارند، از این قشر استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها: استارت‌آپدیابتدانشگاه علوم پزشکی تهرانبیماران دیابتیهشدار قند خون
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.