چهارمین رویداد استارت‌آپ‌ویکند دانشکده کارآفرینی
با حمایت صندوق کارآفرینی امید برگزار می‌شود ۸

چهارمین رویداد استارت‌آپ‌ویکند دانشکده کارآفرینی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۳:۳۰ | ۶ دقیقه

چهارمین رویداد استارت‌آپ‌ویکند دانشکده کارآفرینی در حوزه گردشگری با هدف تقویت قصد، انگیزه و خودباوری کارآفرینانه در بین دانشجویان و جوانان صاحب ایده و جویای کسب‌وکار برگزار می‌شود.

نوپانا: چهارمین رویداد استارت‌آپ ویکند دانشکده کارآفرینی در حوزه گردشگری، ۱۶ تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، با هدف تقویت قصد، انگیزه و خودباوری کارآفرینانه در بین دانشجویان و جوانان صاحب ایده و جویای کسب‌وکار با حضور علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شود.

این برنامه به نوعی کارآفرینی با رویکرد گردشگری است که تلاش دارد ضمن آموزش اصول مهم کارآفرینی، کارگاه‌های عملی تیم‌سازی و پرورش ایده (روند اجرایی عملیاتی کردن ایده تا اجرا) را طی و خروجی را به صورت کسب‌وکارهای نوپای قابل اجرا در بیاورد که حضور مسئولین و سرمایه‌گذاران این حوزه باعث توسعه و بهبود و رونق کسب‌وکار در این حوزه خواهد بود. بیش از ۳۶ درصد از استارت‌آپ‌هایی که در استارت‌آپ ویکند تشکیل شده‌اند، هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و بیش از ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان نیز تصمیم به ادامه همکاری با تیم یا استارت‌آپ خود را دارند. استارت‌آپ ویکند یک رویـداد آموزشی-تجربی و غیرانتفاعی است و در ۳ روز آخر هفته برگزار می‌شود. در این رویداد آموزشی مشتاقان کـارآفرینی در حوزه گردشگری گرد هم می‌آیند تا با اشتراک‌گذاری ایده‌هایشان و تشکیل تیم‌ها به راه‌اندازی مدل‌های کسب‌و‌کار بپـردازند.

روند برگزاری

در روز اول، افراد ایده‌های خود را مطرح و به هر  صاحب ایده ۶۰ ثانیه فرصت خواهد داده شد تا ایده خود را شرح دهد و از بین ایده‌های مطرح شده ۱۰ ایده با رأی حاضران به عنوان ایده‌های برتر و قابل اجرا انتخاب می‌شود. (شرکت‌کنندگان هم می‌توانند صاحب ایده باشند و هم نباشند)

در روز دوم نیز ایده‌های منتخب شروع به تیم‌سازی نموده و طبق برنامه زمانی توسط مربیان (منتورها) کارگاه هایی همچون آشنایی با بوم مدل کسب‌وکار (Business Model Canvas)، کارگاه کمینه محصول قابل ارائه(MVP)، نحوه ارائه ایده، توسعه محصول، مشتری یابی ونحوه تولید محصول اولیه و حداقلی را در جهت پیشبرد و اجرایی کردن ایده سپری می‌کنند.

در روز پایانی، گروه‌ها آخرین تلاش‌ها را در راستای تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند.

در عصر روز جمعه زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، به طوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند از طرح خود دفاع می‌کنند.

در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند. برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور کنند.

 مزایای شرکت در این رویداد ( کارآفرینی بارویکرد گردشگری)

۱) صدور گواهی حضور در برنامه برای کلیه شرکت کنندگان از دانشگاه تهران.

۲) اهدای جوایز به ۳ تیم برتر.

۳) معرفی جهت استقرار تیم‌های برتر در مراکز رشد.

۴) معرفی سرمایه‌گذار برای طرح‌های کسب‌وکار.

۵) اخذ مشورت و دریافت تجربیات بزرگان حوزه کارآفرینی و فناوري اطلاعات و گردشگری.

رویداد استارت‌آپ ویکند «شروع کن» در روزهای ۱۶ الی ۱۸ اسفند ماه برگزار می‌شود و علاقمندان جهت ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر می‌توانند به این آدرس وب‌سایت استارت‌آپ-ویکند مراجعه و یا با شماره تلفن  ۶۱۱۱۹۲۲۹ - ۸۸۳۳۵۱۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

 

برچسب‌ها: استارت‌آپ‌ویکندگردشگریدانشگاه تهرانصندوق کارآفرینی امید
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.