از هر ۱۰۰ کسب وکار جدید در کشور ۱۷ مورد نوآورانه است
اکوسیستم استارت‌‌آپی ۸

از هر ۱۰۰ کسب وکار جدید در کشور ۱۷ مورد نوآورانه است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۸:۲۰ | ۴ دقیقه

باید استارت‌آپ‌های کشور نوآورانه باشند. از هر ۱۰۰ کسب وکار جدید در کشور تنها ۱۷ مورد نوآورانه و بقیه غیرنوآورانه هستند.

به گزارش اکوسیستم، زالی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ایده‌پردازی هوایی و هوانوردی که با حضور مجید سرسنگی (معاون فرهنگی دانشگاه تهران) و تعداد زیادی از دانشجویان و محققان جوان کشورمان در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: یک دیده بان جهانی کارآفرینی وجود دارد که متولی پایش کارآفرینی و بزرگترین و تخصصی‌ترین برنامه در این حوزه است. برپایه آمار این دیده بان جهانی، نرخ استارتاپ‌ها در فرانسه حدود ۳/۲ درصد بود، در حالیکه این شاخص در ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۳/۳۴ درصد بوده است. این یعنی طی ۴۲ ماه گذشته به ازای هر ۱۰۰ نفر بزرگسال ایرانی ۱۳ استارتاپ راه‌اندازی شده‌ است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با هوشمندانه خواندن حمایت از استارتاپ‌ها در کشور، بیان کرد: از هر ۱۰۰ کسب وکار جدیدی که در کشور به وجود می‌آیند، فقط ۱۷ مورد نوآورانه است. استراتژی اوباما در زمان ریاست جمهوری خود، کارآفرینی فناورانه بود. در واقع این کارآفرینی است که می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند. این آمارها حاکی از آن است که مسئولیت سنگینی را به عهده داریم و باید سعی کنیم تا دانشگاه کارآفرین در کشور تصویب شود.

وی افزود: بر اساس آمار سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۳۴ درصد تصمیم کارآفرینانه در کشور وجود داشته است، یعنی از هر ۱۰۰ نفر ۳۴ نفر قصد کارآفرینی دارند. بر اساس مطالعاتی که انجام شده است، از بین دانشجویان فنی ۵۵ درصد و از میان دانشجویان علوم اجتماعی و رفتاری ۵۳ درصد قصد کارآفرینی دارند، اما محتوای ایده‌های آنها براساس درآمد محور بودن و محصول محور بودن متفاوت است.

دکتر زالی با تاکید بر اهمیت کیفیت کارآفرینی به این نکته اشاره کرد که استارتاپ‌های کشور باید نوآورانه باشند، وی ادامه داد: باید ایده‌ها به سمت ایده‌های خلاقانه در زمینه تکنولوژی سوق داده شوند. در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور دانشگاه‌ها را به سوی صنعت هدایت کرده است و ما معتقدیم که به هر طریقی باید با صنعت ارتباط داشته باشیم.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.