نشست خبری اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی
کرمی رییس اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی ۸

نشست خبری اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۶:۰۳ | ۳ دقیقه

⁣اولین نشست خبری اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در اختتامیه دهمین جشنواره وب و موبایل برگزار شد.

نوپانا: کرمی رییس اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی: مهم‌ترین اقدامات اتحادیه در۴ ماه گذشته: تشکیل کمیسیون‌های پنج‌گانه، فک پلمب استارت‌آپ‌ها، ایجاد کارگروه‌های مشورتی، بیمه تامین اجتماعی برای کسب‌وکارهای مجازی، ارائه تسهیلات برای کسب‌وکارهای خانگی و حذف اجاره‌نامه برای اخذ پروانه.

⁣⁣کارگروه تاکسی‌های اینترنتی اولین کارگورهی است که در اتحادیه تشیل شد. هر هفته حدود ۱۰ دفتر که پلمپ می‌شوند را فک پلمپ می‌کنیم.

⁣⁣به دنبال ایجاد ۳ سند هستیم که در آنها نقش هریک از نهادها را تعیین می‌کنیم.هرکس خود را متولی استارت‌‌آپ‌ها می‌داند. ما از حیث نوع معامله تجاری کسب‌وکارهارا طبقه بندی و مدلهای کسب‌وکار را شناسایی کردیم. این ۳ سند را به شورای عالی نظارت خواهیم برد.

⁣⁣بر اساس این اسناد مشخص می‌شود هر کسب‌‌وکاری با چه نهادهایی سر و کار خواهد داشت. با این کار سازمان‌ها نمی‌توانند خود را متولی بدانند و مانع فعالیت کسب‌وکارها شوند

⁣نهاد داوری اتاق اصناف شکل گرفته که ۱۰ اتحادیه از جمله اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را تحت پوشش قرار می‌دهد. می‌توانیم افرادی را از اتحادیه معرفی کنیم تا به عنوان داور در آن جا حاضر شوند و مشکلات را حل کنند

⁣⁣این اتحادیه یکی از ۵ اتحادیه کشوری است یعنی برای فعالیت در استان‌های مختلف تنها یک مجوز کافی است. مجوز گرفتن از این اتحادیه نیاز به هیچ حضور فیزیکی ندارد.

⁣فعالیت اتحادیه جنبه حمایتی دارد. در نهایت هیأت عالی نظارت درباره آن اسناد تصمیم‌گیری خواهد کرد و حتی می‌تواند در راستای آن‌ها برای تغییر قانون اقدام کند.


⁣محمدی عضو هیات رییسه اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی: درباره دلیل تشکیل این اتحادیه: تعدد نهادهای مجوزدهی باعث سردرگمی کسب‌وکارهای مجازی و تضاد منافع کسب‌وکارهای سنتی با این نوع از کسب‌وکارها شده است، نیاز به یک اتحادیه فراگیر با یک سیاست‌گذاری واحد بود.

برچسب‌ها: کرمیکسب‌وکارهای مجازیاتحادیه کسب‌وکارهای مجازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.