برداشت ۱.۵میلیارد دلاری از صندوق توسعه برای رونق اشتغال جوانان کفایت نمی‌کند
رونق اشتغالزایی با تاکتیک حمایت از استارت‌آپ‌ها ۸

برداشت ۱.۵میلیارد دلاری از صندوق توسعه برای رونق اشتغال جوانان کفایت نمی‌کند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۰۹:۵۸ | ۴ دقیقه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر نقش حمایت از کسب و کارهای نو در اشتغالزایی تاکید کرد.

محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مشکل بیکاری در کشور گفت:با توجه به جمعیت بالای جوان در کشور ایجاد اشتغال، یکی از دغدغه های اصلی و بدیهی محسوب می شود.برنامه های اشتغالزیی باید با لحاظ موقعیت جغرافیایی و استعدادهای هر منطقه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران، زابلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نمی توان کتمان کرد اقتصاد کشور وابسته به درآمدهای نفتی است هرچند که برای کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی اقداماتی صورت گرفته اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

تحول در اشتغالزایی با تاکتیک حمایت از  استارت‌آپ ها

درازهی با تاکید بر نقش مهم اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی در اشتغالزایی افزود:باید از ظرفیت نخبگان و نیروی متخصص جامعه با تقویت زیرساخت های کشور بهره گرفت بطور مثال اگراستارت‌آپ ها حمایت شوند بخشی از جوانان جویای کار در این حوزه مشغول به فعالیت می شوند.

درازهی با اشاره به نقش حمایت از کسب و کارهای نو در رونق اشتغالزایی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گزارش های امیدوار کننده ای در خصوص خلق ثروت بوسیله شرکت های استارت‌آپی ارائه کرده که بدیهی است باید از معاونت علمی و فناوری و شرکت های مذکور در راستای اشتغالزایی حمایت عملی کرد.

وی ادامه داد:صدا وسیما و رسانه ها باید با معرفی کارآفرینان و حمایت از استارت‌آپ ها و فرهنگ سازی زمینه اشتغالزایی را در حوزه های مختلف فراهم کنند.

دلیلی ندارد تمامی واحدهای صنعتی در پایتخت باشند

این نماینده مردم در مجلس افزود:برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی اقدام خوبی است اما با توجه به جمعیت بالای جوانان جویای کار در کشور،باید منابع بیشتری برای اشتغالزایی اختصاص داد چرا که در بسیاری از کشورهای موفق موضوع عدم تمرکز جواب داده بنابراین دلیلی ندارد تمامی واحدهای صنعتی در پایتخت و شهرهای بزرگ ایجاد شود.

درازهی تصریح کرد:توسعه متوازن و ایجاد اشتغال در تمامی مناطق کشور مانع از مهاجرت جوانان به شهرهای بزرگ می شود و از معضلات حاشیه نشینی و ترافیک و آلودگی هوا می کاهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اشتغالزایی به برنامه ریزی همه جانبه نیاز دارد بنابراین باید در کنار توجه به اشتغال روستاییان باید برای اشتغالزایی جوانان در شهرها نیز اقدامات و تسهیلات در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها: دولتاستارت‌آپاشتغال‌زاییجوانانمحمد باسط درازهیحمایت از استارت‌آپ‌ها
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.