با انتخاب یک شریک شغلی مناسب، احتمال موفقیت کسب‌وکار خود را افزایش دهید
نگاهی بر مزیت‌های شراکت شغلی ۸.۷

با انتخاب یک شریک شغلی مناسب، احتمال موفقیت کسب‌وکار خود را افزایش دهید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۲:۵۰ | ۴ دقیقه

انتخاب شریک کاری و کار کردن با او موضوع حساس و پیچیده‌ای است و نقش زیادی در موفقیت کسب‌وکار شما دارد.

نوپانا: راه‌اندازی یک کسب‌وکار کار سخت و طاقت فرسایی است اما در اغلب موارد، با داشتن یک شریک خوب می‌توان سختی‌های آن را کم کرد. البته باید انتخاب دقیق و درستی داشته باشید.

انتخاب شریک و کار کردن با او موضوع حساس و پیچیده‌ای است و نقش زیادی در موفقیت کسب‌وکار شما دارد. در نوشتار زیر نکاتی را بررسی می‌کنیم که بهتر است هنگام کار کردن با شریک خود به آن‌ها دقت کنید. با ما همراه باشید:

مشخص کردن اهداف

به گزارش نوپانا، قبل از شروع کسب‌وکار، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید و تمام جزئیات را با شریک خود مشخص و بررسی کنید. برای موفقیت بیش‌تر باید یک هدف مشترک داشته باشید و برای رسیدن به آن به سختی تلاش کنید.

تخصیص وظایف

از ابتدای کار، وظایف خود و شریکتان را به صورت دقیق مشخص کنید و کارها را تقسیم کنید. اگر مسئولیت‌های خود را مشخص نکنید در درازمدت اختلافات و مشکلاتی به وجود می‌آید که می‌تواند همه چیز را خراب کند. همچنین بهتر است از ابتدای کار روندهای قانونی شراکت را انجام دهید.

شخصیت‌های مشابه

بهتر است فردی را برای شراکت انتخاب کنید که از نظر شخصیتی با تفاهم داشته باشید. تفاهم در کار و امور مربوط به آن بسیار ضروری است اما این نکته هم مهم است که فردی را انتخاب کنید که بتوانید سال‌ها در کنار او کار کنید. اگر شخصیت‌های مشابه نداشته باشید در آینده دچار مشکل خواهید شد. برای مثال اگر شما اهل ریسک باشید اما شریکتان از ریسک کردن بترسد قطعا دچار مشکل می‌شوید.

مکمل بودن

بهتر است فردی را انتخاب کنید که در برخی زمینه‌ها مانند امور فنی و مالی مکمل شما باشد، مهارت‌هایی داشته باشد که بتواند نقص‌های شما را بپوشاند و در کنار یکدیگر کامل باشید. برای مثال اگر فردی درون‌گرا هستید بهتر است فردی را برای شراکت انتخاب کنید که روابط اجتماعی بالایی داشته باشد.

(همچنین بخوانید: با رعایت این پنج نکته، از شغل خود لذت ببرید!)

برچسب‌ها: موفقیت کسب‌وکارشراکتهمکاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.