کارگاه آموزشی «بازاریابی دیجیتال با رویکرد تبلیغات همگن» در ششم بهمن ماه، توسط تیم نوآفرینان در دانشگاه تهران برگزار شد.
نوپانا: کارگاه آموزشی «بازاریابی دیجیتال با رویکرد تبلیغات همگن» در ششم بهمن ماه، توسط تیم نوآفرینان در دانشگاه تهران برگزار شد. در بخش ابتدایی کارگاه، سید حسین موسوی، مدیرعامل استارتآپ کانگورو، برای آشنایی بیشتر مخاطبان، به مبانی بازاریابی آنلاین پرداخت و شرکتکنندگان، روشهای مختلف پرداخت برای بازاریابی آنلاین و روشهای تلفیقی پرداخت را فرا گرفتند.
با توجه به هدف و نوع تبلیغات، روش صحیح پرداخت برای بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد. در بخش بعدی روشهای استاندارد بازاریابی آنلاین شامل تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدئویی، بازاریابی ایمیلی، سئو، تبلیغات همگن، تبلیغات گوگل (google Ad)، تبلیغات در شبکههای مجازی و اسپم مارکتینگ به همراه موارد کاربرد این روشها و میزان تاثیرگذاری آن مورد بحث قرار گرفت.
هر کدام از این روش ها موارد کاربرد متفاوت و مزایا و کاستیهایی دارند که با توجه به هدفی که از بازاریابی دیجیتال دنبال میکنیم باید روش صحیح را انتخاب کرد. در بعضی از موارد برای طراحی و راهاندازی یک کمپین بازاریابی، میتوان از چند روش به صورت همزمان استفاده نمود.
تبلیغات همگن دارای پیشینه طولانی است و از سالها پیش و به ویژه در حوزه مطبوعات به کار برده شده است. تبلیغات همگن دارای روشهای گوناگونی است که از مهمترین آنها میتوان به درون محتوای اصلی، ویجتهای پیشنهادی محتوا، محتوای جاری، لیستهای پیشنهادی از محصولات و سرویسهای مختلف، تبلیغات در موتورهای جستوجو، پستهای اسپانسر شده و تبلیغات سفارشی اشاره نمود. با توجه به تاثیرگذاری بالای این روش در تجربه کاربری مخاطب، این روش کارایی بالاتری دارد و بازخورد بهتری خواهد داشت.
برای تبلیغات آنلاین با استفاده از تکنولوژی میتوان تبلیغات آنلاین را برای مخاطبان خاص در یک سن و یا محدوده جغرافیای ویژه انجام داد.
در ادامه کارگاه نیز متریکها و روشهای ارزیابی کمپینهای تبلیغاتی آموزش داده شد که با استفاده از آن میتوان به صورت کاملا دقیق میزان بازدیدها و تاثیرگذاری کمپین و روش تبلیغاتی مورد استفاده را ارزیابی نمود. در بخش پایانی کارگاه، چند کمپین بزرگ اخیر کشور در حوزه بانکی و صنایع مورد بررسی و تکنیکها و بازخورد آنها مورد بحث قرار گرفت.
(همچنین بخوانید: مرز میان تبلیغات و بازاریابی چیست؟)