هجوم فیلترینگ به پلتفرم‌های کاریابی آنلاین
موج فیلترینگ ۸

هجوم فیلترینگ به پلتفرم‌های کاریابی آنلاین

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۱۶:۰۰ | ۳ دقیقه

از امروز بدون هشدار قبلی چندین وبسایت مطرح این حوزه از جمله جابینجا، جاب ویژن و... دچار فیلترینگ شده‌اند و تا لحظه نوشتن این خبر، علت دقیق این امر مشخص نیست.

به گزارش دیجیاتو، از امروز بدون هشدار قبلی چندین وبسایت مطرح این حوزه از جمله جابینجا، جاب ویژن و... دچار فیلترینگ شده‌اند و تا لحظه نوشتن این خبر، علت دقیق این امر مشخص نیست.

چندی پیش رئیس کانون کاریابی های کشور، «بابک هاشمی پور» از غیرقانونی بودن کاریابی‌های آنلاین در کشور گفته بود و خبر داده بود ۹۵ درصد از سایت‌های کاریابی آنلاین غیرمجاز هستند. به نظر می‌رسید منظور هاشمی بیشتر به کانال‌های تلگرامی قارچ گونه‌ای باشد که در زمینه استخدام شروع به فعالیت کرده بودند و بیانیه این سازمان نیز در همان روزها (شهریورماه امسال) به این شرح منتشر شد: «به استناد ماده ۲ و بند ج ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار، در راستای مقابله با گسترش مراکز کاریابی غیرمجاز در فضای مجازی، و تمهیدات انجام گرفته در این راستا از سوی وزارت متبوع، از کلیه انجمن ها و نمایندگان کانون درخواست می گردد تا در اسرع وقت، اطلاعات و مستندات کامل کلیه سایت ها، کانالها و گروه های فعال در شبکه مجازی را به صورت کتبی به ایمیل کانون ارسال فرمائید.»

هنوز مشخص نیست سرمنشا هجوم فیلترینگ به پلتفرم‌های کاریابی آنلاین در کجا ریشه دارد و مدیران هر دو مجموعه در گفتگو با خبرنگاران، خبر از پیگیری قانونی و مبهم بودن ماجرا برای خودشان تا به اینجا گفته‌اند و ارائه اخبار تکمیلی را به ساعات آینده موکول کرده‌اند.

برچسب‌ها: فیلترینگ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.