سیستم صوتی تعاملی، تجربه شنیداری شما را شخصی‌سازی می‌کند
در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد: ۸

سیستم صوتی تعاملی، تجربه شنیداری شما را شخصی‌سازی می‌کند

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

سیستم صوتی تعاملی از جدیدترین فناوری‌هایی است که در المپیک ۲۰۱۸ از آن رونمایی می‌شود. با استفاده از این سیستم می‌توانید آنچه از برنامه‌های تلویزیونی می‌شنوید را شخصی‌سازی کنید.

نوپانا: میلیون‌ها بیننده مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ، فناوری تعاملی صوتی را تجربه خواهند کرد. فرانهوفر (Fraunhofer) سیستم صوتی توسعه‌یافته ام‌پی‌ای‌جی-اچ (MPEG-H) تلویزیونی است که می‌تواند مناسب نیازهای مصرف‌کننده باشد.

اس‌بی‌اس (SBS) که بزرگترین شرکت کره‌جنوبی در زمینه تولید وسایل صوتی است، برنامه پخش صوتی تعاملی المپیک زمستانی را در ماه فوریه اجرایی خواهد کرد.

این سیستم که حاصل سال‌ها تجربه و فعالیت در این زمینه است، در حال حاضر شامل نسل بعدی کد‌ک صوتی بر اساس ترکیب صوتی فرد با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون می‌شود.

استفان متلزر، مشاور پروژه فرانهوفر، می‌گوید: «شما می‌توانید سطح گسترش صوت را نسبت به محیط گسترش دهید. بنابراین اگر محیط اطراف شما پر از سر و صدا باشد، شما می‌توانید تنها سطح گسترش گفتار را افزایش دهید و به آن گوش دهید.»

متلزر ادامه می‌دهد: «نظرات ورزشی بسیار زیاد است. به عنوان مثال ممکن است از ۲ کارشناس مختلف برای تیم‌های مهمان و میزبان استفاده شده باشد. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود به صحبت‌هایی که مطرح می‌شود گوش دهید.»

این سیستم که در حال حاضر در شهر سئول برگزار می‌شود، در مدت برگزاری مسابقات المپیک در دیگر شهرها و تا سال ۲۰۲۰ در سراسر کشور کره‌جنوبی فراگیر شده و به کشور چین نیز راه خواهد یافت. همچنین در آینده از این پلتفرم در گوشی‌های تلفن‌ همراه به‌طور سراسری استفاده خواهد شد.

(همچنین بخوانید: دکمه هوشمند همه‌فن حریف!)

منبع

برچسب‌ها: technologyتکنولوژی سیستم صوتی تعاملیفناوریالمپیک زمستانی ۲۰۱۸
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.