مشاهده همزمان چندین مسابقه ورزشی با هدست واقعیت‌ افزوده
متمایز از دیگران ببینید ۸

مشاهده همزمان چندین مسابقه ورزشی با هدست واقعیت‌ افزوده

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

هدست واقعیت افزوده «ترد‌آی ایکس‌وان» (ThirdEye X1) به شما این امکان را می‌دهد تا چندین مسابقه ورزشی را در یک صفحه دیجیتالی تماشا کنید.

نوپانا: دیدن ورزشکاران معروف از فاصله نزدیک چه حسی می‌تواند داشته باشد؟ تاکنون به این فکر کرده‌اید که آیا ممکن است حرکت ورزشکاران را از فاصله بسیار نزدیک تماشا کنید؟ اگر چند مسابقه ورزشی همزمان برگزار شود، شما کدام را پیگیری می‌کنید؟

«ترد‌آی ایکس‌وان»، هدست واقعیت افزوده‌ای است که ماه آینده در نمایشگاه کانسیومر الکترونیک (Consumer Electronics) رونمایی می‌شود.

نیک چروکوری، مدیرعامل این استارت‌آپ، می‌گوید: «عینک‌های تردآی میدان دید ۴۵ درجه‌ای را برای کاربر ایجاد می‌کنند. این میدان دید، معادل تماشای یک صفحه نمایش ۹۰ اینچی با وضوح بالا از فاصله ۳ متری است.» این قابلیت از میدان دید عینک‌های گوگل که ۱۰ درجه وسعت دید دارند و برای مصرف طولانی‌مدت طراحی نشده بودند، وسیع‌تر است.

این هدست در حال حاضر قابلیت پخش همزمان چند بازی را دارد؛ به عنوان مثال، یک نگاه کوچک به جهت‌های مختلف، هفت تصویر مختلف را در کنار تصویر اصلی در برابر چشم‌های کاربر قرار می‌دهد و این در حالی است که اگر کاربر سر خود را ۳۶۰ درجه بچرخاند، می‌تواند تا ۱۶ تصویر مختلف را همزمان ببیند.

چروکوری می‌گوید: «وقتی شما از این هدست استفاده می‌کنید، یک صفحه دیجیتال مقابل شما و با چرخش سر، صفحات مختلفی ایجاد می‌شود.»

میزان کارکرد این هدست‌ها نیز به‌مدت پنج الی هشت ساعت با پشتیبانی باتری‌های قابل تعویض است. همچنین می‌توان از باتری‌های قابل شارژ در این هدست‌ها استفاده کرد.

(همچنین بخوانید: رونمایی از قاتل گوشی‌های هوشمند)

منبع

برچسب‌ها: ThirdEyeعینک واقعیت افزودهواقعیت افزودهتکنولوژیفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.