۵ راهکار تضمینی برای افزایش رضایت مشتریان
کلید پیروزی در رقابت بازار؛ ۸

۵ راهکار تضمینی برای افزایش رضایت مشتریان

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۰:۰۰ | ۵ دقیقه

امروزه ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، از اصلی‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکارها در رقابت سخت بازار است.

نوپانا: خدمات مشتری شامل خدماتی است که قبل، حین و پس از فروش محصولات به مشتریان ارائه می‌شود. داشتن خدمات مشتری عالی، وجه تمایز شرکت میان رقبا و یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکار است.

به گزارش نوپانا، از اصلی‌ترین نکات ارائه خدمات به مشتریان، آگاهی از خواسته مشتری است. قطعا ناتوانی در برآورده کردن نیاز و خواسته مشتری نارضایتی او را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث شکست کسب‌وکار می‌شود.

در ادامه، روش‌هایی برای افزایش رضایت مشتری و برآوردن نیازهای او را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید:

استخدام کارمندان

کارمندان نقش زیادی در یک کسب‌وکار دارند. سعی کنید کارمندانی با انگیزه و با مهارت لازم برای بخش‌های مختلف کسب‌وکار به ویژه بخش خدمات مشتریان استخدام کنید. این افراد باید بتوانند به مشتریان کمک کنند و همدلی خود را نشان دهند. هنگام استخدام کارمندان، سناریوهایی با شرایط خاص و بحرانی مرتبط با پشتیبانی مشتریان بسازید و جواب افراد مختلف را بررسی کنید. افرادی که حس همدلی و نگرشی مثبت و همسو  با ارزش‌های شما دارند گزینه‌های مناسب‌تری برای استخدام هستند.

آموزش تیم پشتیبانی

بعد از اینکه بهترین کارمندان را استخدام کردید، به آن‌ها آموزش دهید. یک تیم آموزش‌دیده می‌تواند به سادگی مشکل مشتریان را حل و رضایت آن‌ها را جلب کند. همچنین بهتر است همه کارمندان از محصول شما استفاده کنند تا با آن آشنایی کامل داشته باشند.

چگونگی کار همه‌ کارمندان

خدمت به مشتری را در همه قسمت‌های کسب‌وکار خود اجرا کنید تا به یک فرهنگ در سازمانتان تبدیل شود. همه کارمندان اگر کار خود را خوب انجام دهند کمک بزرگی به بخش خدمات مشتریان خواهند کرد. اگر کارمندان از مشکلات و سختی‌های بخش خدمات مشتریان آگاه باشند، تلاش خود را بیشتر می‌کنند تا خروجی بهتری داشته باشند.

صادق بودن با مشتری

اگر کارمندان شما نمی‌توانند مشکلی را حل کنند می‌توانند به راحتی به مشتری بگویند و مشکل را به افراد دیگر یا مراجع بالاتر ارجاع دهند. قطعا مشتریان این درک را دارند که یک کارمند بخش خدمات مشتریان همه چیز را نمی‌داند و با صداقتی که داشته‌اید به آن‌ها اطمینان می‌دهید که مشکلشان حل خواهد شد.

تماس منظم با مشتری

پس از فروش، از طریق تماس تلفنی یا ایمیل، به صورت منظم با مشتریان در ارتباط باشید. این موضوع وفاداری آنان به کسب‌وکار شما را افزایش خواهد داد.

(همچنین بخوانید: مشتری راضی، اصلی‌ترین منبع درآمد شماست)

برچسب‌ها: خدمات مشتریانخدمات پس از فروشجلب رضایت مشتریمشتری‌مداریارائه خدماتکسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.