واحد رسیدگی به شکایات مشتری، به برند شما اعتبار می‌بخشد
رسیدگی به شکایت‌های مشتری (قسمت اول) ۸

واحد رسیدگی به شکایات مشتری، به برند شما اعتبار می‌بخشد

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۱۲:۰۰ | ۳ دقیقه

دلیل شکایت مشتری از شما، نارضایتی او در مورد محصول و یا نحوه دریافت خدمات است. نارضایتی که در صورت تکرار، برند شما را زیر سوال می‌برد و در صورت رسیدگی، به برند شما اعتبار می‌بخشد.

نوپانا: دلیل شکایت مشتری از شما، نارضایتی او در مورد محصول و یا نحوه دریافت خدمت است. نارضایتی که درصورت تکرار، برند شما را زیر سوال برده و در صورت رسیدگی به برند شما اعتبار می‌بخشد. این شکایت ممکن است به هر نحوی به گوش شما برسد. در این شرایط باید گروه خود را مدیریت کنید و تمام تلاش خود را کنید تا رضایت مشتری شاکی را جلب کنید. درغیر این صورت شما بازنده میدان خواهید بود.

به گزارش نوپانا، اولین قدم در این زمینه، راه‌اندازی واحد رسیدگی به شکایات مشتری است. این وظیفه را مسئول روابط عمومی نیز می‌تواند بر عهده بگیرد. این کار سه مزیت اساسی برای استارت‌آپ شما به همراه دارد: هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد، اطلاعاتی که از مشتریان شاکی دریافت می‌شود در کنار بازخورد‌های دیگر موجب پیشرفت شما می‌شود و در آخر اگر سیستم خوبی را برای این کار تعریف کرده باشید، نرخ اعتماد به برندتان افزایش می‌یابد.

اما مشتریان دقیقا چه چیزی از سیستم رسیدگی به شکایات در استارت‌آپ شما می‌خواهند؟ بهترین راه برای پاسخ به این پرسش آن است که خود را جای مشتری شاکی بگذارید که به او کالایی بی‌استفاده فروخته شده ویا حتی به او بی‌احترامی شده است. تحقیقات نشان داده است که اکثر مشتریان توقع دارند که سیستم ساده و راحت باشد. زیرا مشتری شاکی حوصله سروکله زدن با سیستم پیچیده پاسخ‌گویی شما را ندارد.

مشتریان دوست دارند که حرف‌هایشان شنیده شود. در این مواقع شما با مشتریان عصبانی مواجه خواهید بود، پس پیشبینی هر نوع رفتاری از جانب آنها را داشته باشید.

همچنین درشرایطی که اشتباه از سوی شما است و مشتری این حق را به خود داده که به شما اعتراض کند عذرخواهی شما می‌تواند سودمند باشد و تسکینی بر درد مشتری. درکنار همه اینها، مشتریان توقع احترام از سوی شما را نیز دارند؛ بنابراین از پرسنل شکیبا در این واحد استفاده کنید.

در آخر، بیشتر مشتریان به دنبال توضیحی منطقی از سوی شما هستند و شما باید اشتباه خود را به هر نحوی که شده جبران کنید.

 (همچنین بخوانید: مشتری راضی، اصلی‌ترین منبع درآمد شماست)

برچسب‌ها: مشتری مداریمدیریت ارتباط با مشتریمدیریت شکایت مشتریمشتریرسیدگی به شکایات مشتریانجلب رضایت مشتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.