چهار اقدام کلیدی، بعد از تصمیم‌گیری اشتباه
جبران کنید ۸

چهار اقدام کلیدی، بعد از تصمیم‌گیری اشتباه

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

در زندگی شخصی و شغلی، ممکن است تصمیم اشتباهی بگیرید؛ به‌عنوان مثال محصولی تولید کنید که تقاضایی برای آن وجود ندارد. در چنین شرایطی چگونه باید تصمیم اشتباه خود را جبران کنید؟ در این مطلب خواهیم خواند.

نوپانا: قطعا افراد در زندگی خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. ممکن است کاری را انجام دهید و بعد متوجه شوید که آن را دوست ندارید و یا حتی محصولی را تولید کنید و بعد متوجه شوید که تقاضایی برای‌ آن وجود ندارد.

در این نوشتار قصد داریم کارهایی را بررسی کنیم که بعد از یک تصمیم اشتباه باید انجام دهید. با ما همراه باشید.

۱. پیدا کردن راه‌حل

ممکن است اشتباهی که مرتکب شده‌اید خیلی بزرگ نباشد و بتوانید آن را اصلاح و جبران کنید. در این موارد باید به محض اینکه متوجه تصمیم اشتباه خود شدید به‌سرعت به‌دنبال راه چاره‌ای برای جبران و اصلاح آن باشید.

۲. رها کردن تصمیم اشتباه

ممکن است بعد از تلاش فراوان و صرف زمان و هزینه برای یک کار، متوجه شوید تصمیم اشتباهی گرفته‌اید و کاری که انجام می‌دهید درست نیست؛ اما به خاطر تمام زحماتتان آن کار را رها نکنید و با خود فکر کنید باید بیشتر تلاش کنید تا موفق شوید! اما این فکر کاملا غلط است. به محض اینکه متوجه شدید کاری که انجام می‌دهید اشتباه است باید آن را رها کنید و دیگر هزینه‌ای برای آن پرداخت نکنید.

۳. درس گرفتن از اشتباه

برخی تصمیمات از همان ابتدا مشخص هستند که نتیجه مطلوبی ندارند؛ اما به هر دلیل آن را رها نمی‌کنید و ادامه می‌دهید. اما برخی تصمیمات به گونه‌ای هستند که نمی‌توان از ابتدا متوجه اشتباه بودن آن‌ها شد و باید زمان بگذرد تا نادرستی آن‌ها مشخص شود. در هر ۲ مورد از اشتباه خود درس بگیرید و تجربه کسب کنید تا از این تجربیات در تصمیمات آینده استفاده کنید و دوباره مرتکب همین اشتباه نشوید.

۴. به اشتراک گذاشتن اشتباه خود

همه انسان‌ها در زندگی خود اشتباه می‌کنند پس بدون ترس و خجالت اشتباه خود را بپذیرید و سعی نکنید که آن را از دیگران پنهان کنید. پنهان کردن اشتباه، دومین اشتباه شماست. درسی که از اشتباه خود گرفته‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید و آن‌ها را آگاه کنید تا اشتباه مشابهی انجام ندهند.

(همچنین بخوانید: در تصمیم‌گیری‌، حرفه‌ای عمل کنید)

برچسب‌ها: تصمیم‌گیریتجربهاشتباهموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.