روابط عمومی؛ راز موفقیت استارت‌آپ‌های بزرگ
در مسیر برندینگ و شهرت کسب‌وکار ۸

روابط عمومی؛ راز موفقیت استارت‌آپ‌های بزرگ

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

روابط عمومی در هر استارت‌آپ نقش‌های منحصر به فردی را ایفا می‌کند. بزرگ‌ترین نقش روابط عمومی در استارت‌آپ‌ها برندینگ و افزایش شهرت است.

نوپانا:‌ روابط عمومی در هر استارت‌آپ نقش‌های منحصر به فردی را ایفا می‌کند. بزرگ‌ترین نقش روابط عمومی در استارت‌آپ‌ها برندینگ و افزایش شهرت است. روابط عمومی خوب، می‌تواند با افراد مختلف جامعه ارتباطی مستحکم برقرار کند و اعتماد آنها را جلب کند.

اما واحد روابط عمومی‌ قوی چگونه و چطور به شما کمک می کند؟

خبرگزاری‌ها؛ شاه‌کلید روابط عمومی

اولین برنامه‌ای که یک واحد روابط عمومی قوی به شما پیشنهاد می‌دهد حضور در خبرگزاری‌ها است. خبرگزاری‌ها توانایی جلب اعتماد عموم مردم و یا حتی متخصصان حوزه‌های مختلف را برای استارت‌آپ شما دارند.

به گزارش نو‍‍پانا، فعالیت در خبرگزاری‌ها و انتشار رپرتاژ، یکی از مرسوم‌ترین فعالیت‌های روابط عمومی‌است و بسته به بودجه‌ای که دارید می‌توانید روی خبرگزاری‌های مختلف حساب کنید.

بهترین راه آن است که برای شروع از خبرگزاری‌های تخصصی موجود در فضای کسب‌وکار خود استفاده کنید. به طور مثال برای استارت‌آپ‌هایی که نیاز به جذب سرمایه و جلب توجه سرمایه‌گذار‌ها دارند. استفاده از رسانه‌های موجود در اکوسیستم فرصت خوبی به شمار می‌رود.

توجه داشته باشید که فعالیت‌های خبری بسته به مخاطبان هدف تعیین می‌شوند و در آغاز هدف‌گذاری روی عموم مردم کار عاقلانه‌ای نیست.

استارت‌آپ خود را به درستی معرفی کنید

تیتر اول خبرگزاری‌ها شدن کار سخت و پیچیده‌ای نیست. شما باید از این فرصت استفاده کنید و خود را به درستی به مخاطبان معرفی کنید. در این راه از خبرنگاران حوزه مربوطه کمک بخواهید. آنها می‌توانند با فن بیان عالی خود، شما را در کوتاه‌ترین جملات به مخاطبان معرفی کنند.

در کنار همه این‌ها واحد روابط عمومی باید توانایی شناساندن شما به مخاطبان هدف را داشته باشد و در این راه به تنهایی موفق نخواهد شد؛ مگر آنکه از فردی آگاه در این زمینه، به طور دوره‌ای مشاوره گیرد. هم‌چنین یک واحد روابط عمومی عالی در دوره‌های سه ماهه، برنامه‌های مختلفی را برای برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌ها برای مخاطبان هدف و خبرنگاران ارائه می‌دهد.

داستان‌سرایی

یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها روایت داستان استارت‌آپ برای مخاطبان است. هر استارت‌آپی در مسیر رشد و توسعه خود با فراز و نشیب‌های گوناگونی روبه‌رو شده‌ است.
نکته جالب این است که مخاطبان دوست دارند تا داستان استارت‌آپ شما را بشنوند و با شنیدن آن هیجان‌زده می‌شوند؛ هرچه این داستان شنیدنی‌تر باشد مخاطبان علاقه بیشتر برای تعامل با شما پیدا می‌کنند.

(همچنین بخوانید: روابط عمومی؛ ویترین برند شماست)

برچسب‌ها: روابط عمومیاستارت‌آپبرندینگجذب مخاطبخبرگزاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.