راز موفقیت جغدهای شب
چرخه خواب معکوس مانع موفقیت نیست؛ ۸.۷

راز موفقیت جغدهای شب

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۶:۰۲ | ۴ دقیقه

اگر بنا به هر‌ دلیلی چرخه خواب شما برعکس شده است نگران نباشید. کلیشه قدیمی «سحرخیز باش تا کامروا شوی» هميشه درست نيست. با رعایت چند توصیه، بازده خود را به بیشترین حد ممکن برسانید.

نوپانا: برخی افراد چرخه خواب برعکسی دارند و شب‌ها بهتر از روز فعالیت می‌کنند. در اصطلاح به آنها آدم‌های عصر می‌گویند. این افراد از غروب خورشید تا طلوع فردای آن هشیاری بیشتری دارند. در زبان عامیانه به این افراد جغد شب نیز گفته می‌شود.

این افراد به‌خاطر زمان‌های کاری ممکن است از افراد عادی وضعیت دشوارتری داشته باشند. در ادامه نکات جالبی برای رشد بیشتر و پیشرفت این افراد ارائه می‌شود.

داشتن نظم شخصی

این افراد می‌توانند بر اساس برنامه‌ای پیش بروند که تداخلی با برنامه افراد دیگر نداشته باشد. به‌عنوان مثال می‌توانند ساعت 6 تا 10 عصر را با خانواده بگذرانند. وقتی همه خوابیدند آن‌ها برنامه کاری خود را شروع کنند.

دانستن برنامه‌های ضروری طول روز

بعضی از این افراد والدینی هستند که فرزندان آن‌ها به مدرسه می‌روند. آن‌ها می‌توانند تا بدرقه فرزند خود بیدار بمانند. گاهی نیز کار اداری پیش می‌آید. با تنظیم ساعات خواب می‌توان به آن پرداخت. حتی اگر کارمند باشند، می‌توانند با هماهنگی، دیرتر به محل کار بروند. البته به شرطی که از شب قبل که بیدارند، بخشی از کارهای روزانه را انجام داده باشند.

اجرا در طول روز

ایده‌ها و برنامه‌هایی که در طول شب روی آن‌ها کار شده را می‌توان در طول روز عملی کرد. مواردی همچون تماس‌ها، مصاحبه‌ها، جلسات و غیره.

پیدا کردن انگیزه برای هر ساعت

می‌توان شب‌ها ضرورت برنامه‌های فردا را بررسی کرد. دلایل مثبت آن‌ها را پیدا کرد تا با انگیزه ‌بیشتری برای حضور در آن‌ها بتوان از خواب بیدار شد.

اگر بنا به هر‌دلیلی چرخه خواب شما برعکس شده است نگران نباشید. کلیشه قدیمی «سحرخیز باش تا کامروا شوی» هميشه درست نيست. در عصر تکنولوژی تمام ساعات مفید هستند و برنامه‌ریزی دقیق رمز موفقیت است و نه ساعت‌های خواب و بیداری.

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا