نقش مشاوره‌های مربیان در موفقیت مدیران زن چیست؟
اهمیت مشاوره برای بانوان کارآفرین ۸

نقش مشاوره‌های مربیان در موفقیت مدیران زن چیست؟

توسط راضیه مومنی | ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۱۰:۰۰ | ۷ دقیقه

مربیگری پایه و اساس همه چیز است. مدیران زن موفق، با توجه به تجربیات خود توصیه می‌کنند که بانوان در کسب‌وکار، افراد حرفه‌ای و باهوش را پیدا کنند و در حوزه‌هایی که از مهارت‌های کافی و خوب برخوردار نیستند از آن‌ها کمک بگیرند.

نوپانا: «در مرحله بعد باید چه‌کار کنم؟» بسیاری از کارآفرینان برای حداقل یک‌ بار هم که شده این سوال را از خود می‌پرسند. برای حل ساده‌تر این سوال و یا به عبارت بهتر دغدغه، می‌توانید از یک عنصر کلیدی کمک بگیرید. این عنصر چیزی نیست جز استفاده از راهنمایی ارائه‌شده توسط یک مربی، به‌ویژه فردی با تجربه در یک شرکت یا موسسه آموزشی.

در ادامه خواهید دید که زنان چگونه می‌توانند با استفاده از مشاوره‌های یک مربی در راهبری و هدایت کسب‌و‌کار خود موفق باشند.

دکتر اریکا ایبل آنگل (Erika Ebbel Angle) مدیرعامل شرکت Ixcela Inc می‌گوید: «مربیگری پایه و اساس همه چیز است.» او با توجه به تجربیات خود به زنان توصیه می‌کند تا با یافتن افراد حرفه‌ای و باهوش بتوانند در حوزه‌هایی که از مهارت‌های کافی و خوب برخوردار نیستند از آن‌ها کمک بگیرند. در واقع تا زمانی که شما با انگیزه هستید و تمایل دارید تا به‌سختی کار کنید می‌توان مهارت‌ها را آموزش داد.

او در طول زندگی‌اش با افرادی همکاری کرده است که که مایل به مربیگری او هستند. توصیه‌ها، راهنمایی‌ها، انتقادات و پیشنهادات آشکار و صادقانه آن‌ها برای او بسیار حیاتی و مهم بود؛ چرا که او از این توصیه‌ها برای انجام کارهایی که جهت راه‌اندازی شرکت‌هایش لازم بود، استفاده کرد.

آنگل می‌گوید: «چند سال پیش من سخت‌ترین و البته مفیدترین تجربه مربیگری خود را گذراندم و برای پروژه‌ای به‌نام «GoHero» که علاقه زیادی به آن داشتم بسیار تلاش کردم.»

GoHero، در واقع یک روش جدید برای تبادل ایده‌ها، یادگیری و آموزش افراد در سراسر جهان است. شما می‌توانید از این طریق با دیگران در ارتباط با منافع مشترک ارتباط برقرار کنید، تخصص خود را به اشتراک بگذارید و از بهترین‌ افراد یاد بگیرید.

او می‌گوید: «مربی من و دوستان نزدیک، با تلاش خود به GoHero کمک کردند تا با انرژی، زمان، ایده‌ها، معرفی‌ها و موارد دیگر رو به جلو حرکت کند. مربی من با توجه به تجربه خود در ساخت موفقیت‌آمیز چند شرکت، می‌توانست آن‌چه که من سهوا و به‌اشتباه انجام می‌دادم را ببیند. در واقع مدیریت ریزبینانه و بی‌رحمانه من موجب خاموشی زودهنگام استارت‌آپم شده بود.

او به من گفت: تمایل بیش‌ از اندازه‌ام برای کنترل همه چیز می‌تواند پروژه را در سطح پایینی نگه دارد و اگر این روند را ادامه می‌دادم ۱۰۰ درصد شکست می‌خوردم.»

به گفته مدیرعامل شرکت Ixcela، این رویکرد یکی از دلایلی بود که توانست به پروژه GoHero، آسیب بزند.

فراموش نکنید وقتی شما به دیگران اجازه ندهید تا مالکیت احساسی پروژه و یا حس راهبری را داشته باشند، اشتیاق آن‌ها به‌سرعت کم می‌شود.

او می گوید با توجه و به‌کارگیری راهنمایی‌های مربی خود توانست شیوه مدیریتش را تغییر دهد و به افراد اجازه داد تا ایده‌ها، نظرات و مهارت‌های خود را برای پیشبرد جنبه‌های مختلف پروژه به اشتراک بگذارند و بلافاصه، طی مدت‌زمان کوتاهی شاهد انرژی مضاعف افراد و پیشرفت چشمگیر پروژه شد.

(همچنین بخوانید: چگونه بدون راه‌اندازی کسب‌وکار، ایده‌های خود را روانه بازار کنیم؟)

بنابراین شما می‌توانید با استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های یک مربی ترس از نقص را کنار بگذارید و انرژی خود را برای ساخت چیزی شگفت‌انگیز متمرکز کنید.

 دکتر آنگل می‌گوید: «ممکن است زنانی که علاقه‌مند هستند، نتوانند کاری را شروع کنند. آن‌ها به‌طور معمول می‌خواهند ۹۹ درصد همه کارها را به‌صورت کامل انجام دهند و در غیر این‌صورت هیچ کاری را شروع نمی‌کنند.»

صحبت کردن با مربی و گوش دادن به توصیه‌های او می‌تواند دیدگاه ارزشمندی را در مورد مسائلی که با آن روبرو هستید در اختیارتان قرار دهد و به شما کمک کند تا شرکت خود را به سطح بعدی برسانید.

در حالی‌که ممکن است برخی با احتیاط برای شروع یک کار و یا گام بزرگتر بعدی اقدام کنند، برخی دیگر دائما به خاطر ترس از دست دادن چیزهای بزرگ از این کار پرهیز می‌کنند و این ترس را در تمام فرایندهای کاری خود گسترش می‌دهند.

معمولا زنان بیشتر از مردان تمایل به گفتن کلمه «بله» دارند. شما به‌عنوان یک زن باید این سوال را از خود بپرسید:« می‌خواهم چه نوع زندگی داشته باشم؟»

ترس از شکست و گفتن «بله» به هر کاری برای ترس از دست دادن چیزی می‌تواند برای همیشه شما را عقب نگه دارد؛ همچنین اضطراب برای هر کارآفرین می‌تواند تله‌هایی را برای ترس از شکست به‌وجود آورد. در این شرایط، کمک گرفتن از یک مربی خوب می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق چالش‌ها و فرصت‌ها به‌سوی ایجاد تعادل مناسب خود و شرکت‌تان، حرکت کنید.

نتیجه‌گیری

اگر تلاش کنید و مایل به قبول و اجرای هدایت و راهنمایی‌های عاقلانه باشید، هیچ چیزی وجود ندارد که شما نتوانید چگونگی انجام آن را درک کنید.

(همچنین بخوانید: چگونه از دنیای کارآفرینی به زندگی کارمندی بازگردیم؟)

منبع

برچسب‌ها: کارآفرینزنان کارآفرینکسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیتمشاورهترس از شکست
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره راضیه مومنی

راضیه مومنی

راضیه مومنی دانش‌آموخته مهندسی کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، فضای مجازی، بهداشت و درمان و سواد رسانه‌ای آغاز کرده است. او همچنين سابقه سردبیری و دبیری سرویس در چندين رسانه را دارد.