خصوصیاتی که از شما یک راهبر کسب‌وکار ناموفق می‌سازند
موانع موفقیت در راهبری کسب‌وکار؛ ۸

خصوصیاتی که از شما یک راهبر کسب‌وکار ناموفق می‌سازند

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

راهبری یک گروه یا سازمان، کار سخت و پرمسئولیتی است. با دوری از خصوصیاتی که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم می‌توانید یک راهبر موفق کسب‌وکار شوید.

نوپانا: راهبری یک گروه یا سازمان کار سخت و پر مسئولیتی است. داشتن یک سبک راهبری موثر و رسیدن به اهداف تعیین شده کار بسیار سختی است. متاسفانه خیلی از راهبران نمی‌توانند موثر باشند و به یک راهبر بد تبدیل می‌شوند.

با داشتن چند عادت ساده می‌توانید راهبر خوبی باشید و تاثیر مثبتی در کارمندان ایجاد کنید.

در نوشتار زیر چند مورد از ویژگی‌های یک راهبر بد را آورده‌ایم. سعی کنید از این‌ها دوری کنید تا راهبر موفق‌تری باشید.

دوست نداشتن کارمندان

به گزارش نوپانا، همه کارمندان دوست دارند راهبر آن‌ها به فکرشان باشد و آن‌ها را دوست داشته باشد. اما دوست داشتن به چه معناست؟ این دوست داشتن در واقع به این معناست که راهبر به فکر کارمندان باشد و نقش موثر و فعالی در موفقیت بلند مدت و رفاه کارمندانش داشته باشد و برای این موارد تلاش کند.

معرفی خود با درآمد سال گذشته

برای هر فردی ساده‌ترین راه معرفی خود، پول و درآمد است. اما هیچ ارزشی ندارد. باید از موفقیت‌ها و مهارت‌های خود بگویید. هیچ کس تنها به دلیل اینکه پول زیادی دارید از شما الگوبرداری نمی‌کند. مردم به دنبال فردی هستند که روش زندگی و موفقیت را به آن‌ها بیاموزد.

دریافت نکردن بازخورد

بر اساس یک تحقیق از بیش از ۲۰هزار راهبر، اولین دلیل شکست راهبران، عدم درخواست بازخورد از کارمندانشان است. بسیاری از راهبران فرض می‌کنند که عملکرد خوبی دارند که این کار کاملا اشتباه است.

به سادگی و با فروتنی از کارمندان خود بخواهید تا نظر خود را برای بهبود اوضاع بیان کنند و از آن‌ها بازخورد بگیرید.

نداشتن مشاور

دنیای کسب‌وکار امروز سخت و دشوار است. راهبری یک سازمان بدون داشتن مشاور، مانند جنگیدن در یک مبارزه سخت با یک چاقوی کوچک است. مشاوره گرفتن از افرادی که قبل از شما وارد این حرفه شده‌اند و تجربه بیشتری دارند اصلا ایده‌ بدی نیست.

سرمایه‌گذاری نکردن برای پیشرفت و توسعه

رابطه مستقیمی بین سطح عملکرد و میزان سرمایه‌گذاری سازمان در توسعه راهبری وجود دارد. قطعا سرمایه‌گذاری برای توسعه و پیشرفت راهبری تاثیر بسزایی در موفقیت و حتی سود سازمان دارد. 

(همچنین بخوانید: زنان در مدیریت ‌کسب‌و‌کار)

برچسب‌ها: راهبری کسب‌وکارکسب‌وکارموفقیت ارتباط با کارمندانمدیریتبازخوردمشاورهسرمایه‌گذاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.