با رعایت این پنج نکته، از شغل خود لذت ببرید!
رضایت شغلی ۸

با رعایت این پنج نکته، از شغل خود لذت ببرید!

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

بیشتر مشکلاتی که در محل کار برای شما پیش می‌آیند، ناشی از عدم رضایت شما از کارتان است. در این مطلب به پنج نکته طلایی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از شغل خود لذت بیشتری ببرید.

نوپانا: شرکت‌های بزرگ با فراهم کردن محیط کاری ایده‌آل به کارمندان خود برای کار انرژی مضاعفی می‌بخشند. شرکت‌هایی همچون گوگل، فیسبوک و امثال این ابَرشرکت‌ها با فراهم کردن محیط‌های کاری خوب، دستمزد بالا، اختصاص دادن زمان استراحت به کارمندان و تکنیک‌های دیگر سعی در افزایش راندمان کارمندان خود داشته‌اند. اما نکاتی نیز وجود دارند که کارمندان با رعایت آنها می‌توانند به رضایت شغلی دست پیدا کنند:

رضایت امری انتخابی است

به گزارش نوپانا، یکی از اصول داشتن حس خوب در انجام هر کاری، مثبت‌اندیشی و احساس مفید بودن است. در هر شغلی اگر شما احساس کنید که فرد موثری هستید و همچنین نگاه‌های منفی را از فرایند کاری خود دور کنید، حس رضایت در شما پدیدار می‌شود. رسیدن به این حس سخت نیست. کافی است از همین‌حالا دیدگاه خود نسبت به کارتان را تغییر دهید.

کاری کنید که واقعا دوست دارید انجامش دهید

ما انسان‌ها بیشتر زمان زندگی خود را به کار کردن اختصاص می‌دهیم؛ بنابراین اگر کاری را در پیش بگیریم که به آن علاقه نداریم، در درازمدت دچار آسیب‌های شدید روحی می‌شویم. سعی کنید در کار خود به دنبال موارد هیجان‌انگیز و جذاب باشید و همواره نوآوری در کار ایجاد کنید تا از یکنواختی نجات پیدا کنید.

پیشرفت همیشه هست

همیشه سعی کنید در کار خود چیز‌های جدیدی را فرا بگیرید. شما شخصا مسئول پیشرفت خود هستید. پیشرفت کردن در یک جایگاه شغلی ربطی به سطح آن جایگاه ندارد. همواره چیز‌هایی برای یادگیری وجود دارند. حتی یک کارگر ساده نیز می‌تواند با فراگیری مهارت‌های مختلف در کار خود پیشرفت کند.

درخواست بازخورد داشته باشید

همیشه سعی کنید در کار خود بهترین باشید. یکی از عواملی که شما را در این کار یاری می‌کند، دریافت بازخورد از مراجعان، همکاران و حتی رئیستان است. بازخورد‌ها را جمع‌آوری کنید و سعی کنید به کمک آن نقاط منفی خود را به نقاط مثبت تبدیل کنید. سعی کنید هر روز در این کار پیشرفت کنید و با خود رقابتی در دستیابی به این اهداف داشته باشید.

به خود پاداش دهید

بعد از هدف‌گذاری و رسیدن به هدف حتما به خودتان پاداش دهید. این پاداش می‌تواند رفتن به سینما در آخر هفته باشد و یا حتی ۵ دقیقه استراحت بین کار‌هایتان و صرف یک لیوان چای. با این کار سعی کنید از خودتان قدردانی کنید و حس خوبی را در درون خود ایجاد کنید.

(همچنین بخوانید: کدام شرایط شغلی، سلامت روان را تهدید می‌کنند؟)

برچسب‌ها: رضایت شغلیموفقیت پیشرفتروانشناسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.