با قدردانی آگاهانه از کارمندان، بازدهی سازمان خود را بالا ببرید
مدیر محبوب شرکت خود باشید؛ ۸

با قدردانی آگاهانه از کارمندان، بازدهی سازمان خود را بالا ببرید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

شما به‌عنوان یک مدیر موظف هستنید که کارمندان خود را درک و از آن‌ها قدردانی کنید. این کار برای بقای کسب‌وکار شما الزامی‌ است.

نوپانا:  بسیار پیش می‌آید که کارفرمایان مختلف از میزان همکاری کارمندانشان گله‌مند‌ هستند؛ اما ریشه این مشکل از کجاست؟ آیا آنها از خواسته‌های کارمندان خود بی‌خبر‌ند و یا اصلا به آن‌ها توجهی نمی‌کنند؟ 

به گزارش نوپانا، شما به عنوان یک مدیر موظف هستنید که کارمندان خود را درک کنید. این کار برای بقای کسب‌وکار شما الزامی‌است. مدیری که کارمندان خود را درک نکند و نیاز‌های آنها را نشناسد دیر یا زود شکست می‌خورد.

چندی پیش مرکز تحقیقاتی (ADP) در راستای کمک به کارآفرینان تحقیقاتی انجام داد که نتایج آن منجر به افزایش کیفیت استخدام نیروی انسانی و بهبود وضعیت سازمان‌ها شد. به کمک نتایج این تحقیق می‌توانید فرهنگ سازمانی مناسب برای شرکت خود را پایه‌ریزی کنید. در ادامه به بررسی نتایج این تحقیق می‌پردازیم:

رضایت از جایگاه شغلی

طبق نتایج بدست آمده از این تحقیقات ۶۰ درصد از کارمندانی که از شغل خود استعفا می‌دهند به دلیل مناسب نبودن جایگاه شغلی این کار را می‌کنند. در واقع این افراد هنگام استخدام با شخصی صحبت کرده‌اند که در مورد جایگاه شغلیشان به آنها اطلاعات صحیحی نداده است. اگر شغلی را بهتر از چیزی که هست توصیف کنید، این کارمند در کمتر از یک سال استعفا خواهد داد. در هنگام استخدام تمام واقعیت‌ها را برای کارمندان خود توضیح دهید تا آنها توانایی تصمیم‌گیری درست داشته باشند.

پیشرفت

در دنیای امروز کارمندان نیاز به پیشرفت دارند و این نیازی حیاتی برای آنها است. اغلب کارمندان برای دست‌یابی به موقعیت شغلی بهتر از یک سازمان استعفا می‌دهند. و جالب است بدانید ۷۶ درصد کارمندان ترجیح می‌دهند که در کار خود پیشرفت کنند تا اینکه شغل خود را تغییر دهند.

برای ارتقای شغلی کارمندان خود برنامه‌ای دقیق داشته باشید. این کار انگیزه آنها برای بهتر کار کردن را افزایش می‌دهد. سعی کنید با هر ارتقای شغلی جز حقوق و مزایا، جایگاه آنها را نیز ارتقا دهید.

امکانات

افراد برای انجام درست کار‌ها نیاز به ابزار‌هایی کارآمد دارند. خرابی پی‌در‌پی‌ دستگاه‌ها و ناکارامدی آنها جز اینکه سرعت شما را کند می‌کند پرسنلتان را نیز کلافه می‌کند و آنها بازدهی خود را از دست می‌دهند. برای نیروی انسانی خود بهترین ابزار را جهت رسیدن به هدف فراهم کنید.

محیط سالم

داشتن محیط‌های کاری سالم برای سلامتی روحی و جسمی شما و کارمندانتان ضروری است. محیط سالم علاوه‌ بر در نظر گرفتن سلامت فیزیکی افراد، سلامت روحی و عاطفی آنها را نیز در نظر می‌گیرد؛ همچنین مواردی چون ایمنی فیزیکی، برنامه‌های سلامتی و تعامل با جامعه را شامل می‌شود.

احساس ارزشمند بودن

کارمندان دوست دارند تا در یک محیط کاری ارزشمند واقع شوند. تجربه این حس توسط آ‌نها بر دوش شما است. شما می‌توانید با محول کردن وظایف مختلف به کارمندان خود این حس شیرین را در آنها ایجاد کنید. 

سعی کنید به آنها اعتماد کنید و وظیفه‌ای با درجه اهمیت بالا را به آنها بسپارید. تحقیقات نشان داده که ۹۸ درصد از کارمندان در چنین مواقعی موفق به انجام وظیفه می‌شوند و ۲ درصد باقیمانده نیز نهایت تلاش خود برای رسیدن به هدف را می‌کنند.

(همچنین بخوانید: کارمندان کارآمد استخدام کنید)

برچسب‌ها: کارمندانمنابع انسانیمدیریت منابع انسانی مدیریت کسب‌وکارمحیط کارکسب‌و‌کارقدردانی از کارمندان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.