سرمایه‌گذاری اردنی‌ها در استارت‌آپ سازنده سنسورهای پزشکی
همکاری اردن و ایالات متحده ۸

سرمایه‌گذاری اردنی‌ها در استارت‌آپ سازنده سنسورهای پزشکی

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۱۷:۰۰ | ۳ دقیقه

کمپانی دارویی هیکما به عنوان بزرگ‌ترین داروساز اردن اعلام کرد که در بایولینک استارت‌آپی آمریکایی که مشغول به تولید تکنولوژی سنسورهای حیاتی است، سرمایه‌گذاری کرده است.

نوپانا: کمپانی دارویی هیکما به عنوان بزرگ‌ترین داروساز اردن اعلام کرد که در بایولینک استارت‌آپی آمریکایی که مشغول به تولید تکنولوژی سنسورهای حیاتی است، سرمایه‌گذاری کرده. بایولینک مدتی است که مشغول طراحی و تولید سنسورهای بی‌سیمی است که علایم حیاتی کاربر را رصد کرده و اطلاعات آن را استخراج می‌کنند.

اولین محصول تجاری بایولینک سنسوری است که میزان قند خون بیمارهای دیابتی را به ساده‌ترین شکل ممکن اعلام می‌کند. هیکما که در حال حاضر از لندن هدایت می‌شود و حالا تصمیم به سرمایه‌گذاری روی بایولینک گرفته در سال ۲۱۵ توانست به شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز راه پیدا کند و اکنون قصد دارد، سرمایه‌ای ۱۰ میلیون دلاری را از طریق بازوی سرمایه‌گذاری خود و البته با همکاری «ام ونچور» به بایولینک تزریق کند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که «ام ونچور» در اصل بازوی سرمایه‌گذاری کمپانی آمریکایی مرک است که در زمینه تولید دارو فعالیت می‌کند.

به گزارش نوپانا، لانا گانم مدیر اجرایی هیکما توضیح داده که «در حال حاضر دیابت میلیون‌ها نفر را در خاورمیانه و آفریقای شمالی درگیر کرده. ما از همکاری مشترک با «ام ونچور» لذت می‌بریم تا روی بایولینک سرمایه‌گذاری کرده و تکنولوژی مناسب را به دست بیماران برسانیم.»

هیکما در شرایطی به سراغ بایولینک رفته که چندی پیش در کسب‌و‌کار ژنتیک خود با مشکل مواجه شد که یک سوم فروش کلی کمپانی را شکل می‌دهد. این کمپانی در ابتدای ماه نوامبر پیش‌بینی خود برای سال مالی تجارت ژنتیکش را کاهش داده و دلیل آن را مشکلات پیش آمده در بازار آمریکا اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۸ ادامه دارد.

هیکما فعلا با سازمان غذا و داروی آمریکا بر سر عرضه داروی ژنتیکی جدیدی برای درمان بیماری‌های ریوی به مشکل خورده و انتظار دارد که طی سه ماه ابتدایی سال آینده میلادی این مسئله را برطرف کند.

منبع

برچسب‌ها: ایالات متحدهسرمایه‌گذاریاستارت‌آپسرمایه اردنی‌ها در استارت‌آپ‌های پزشکی همکاری اردن و ایالات متحدهمیزان قند خون بیمارهای دیابتی دیابت بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمزتولید دارو
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.