اهمیت اولین مشتریان استارت‌آپ خود را دست‌کم نگیرید
پیش‌نیاز جذب مشتریان وفادار؛ ۸

اهمیت اولین مشتریان استارت‌آپ خود را دست‌کم نگیرید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

اولین مشتریان شما، مهم‌ترین آنها هستند. آن‌ها می‌توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند و عامل توسعه کسب‌وکار شما باشند.

نوپانا: استارت‌آپ‌ها برای بدست آوردن محصول اولیه خود بسیار تلاش می‌کنند تا این محصول ارزشی خلق کند که مشتری بابت آن پول پرداخت کند. در واقع آن‌ها حداقل محصول قابل پذیرش خود را خلق کرده‌اند. 

شاید اولین مشتریان شما مهم‌ترین آنها باشند. آنها هستند که اولین سرمایه را برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کنند و مشخص می‌کنند شما در راه کسب‌وکارتان موفق می‌شوید یا نه. در این نوشتار نکات مهمی پیرامون همین مشتریان را بیان می‌کنیم.

به گزارش نوپانا، مشتریان اولیه بهترین بازخورد‌ها از محصول را به شما می‌دهند و قطعا با دیگر مشتریان شما فرق دارند. سعی کنید محصول خود را با قیمت کمتری به آنها بفروشید؛ زیرا ممکن است محصول اولیه شما با مشکلاتی همراه شود. به همین دلیل‌ هم که شده سعی کنید تخفیف معقولی به آنها بدهید. 

ارتباط خود با مشتریان اولیه را حفظ کنید. به بهانه‌های مختلف با آنها تماس بگیرید و و تلاش کنید باز‌خورد‌ از محصول دریافت کنید. این باز‌خورد‌ها توسعه‌دهنده کسب‌وکار شما می‌شوند. بعد از مدتی سعی کنید دوباره به مشتریان اولیه خود محصول بفروشید. اگر آنها از اولین خرید خود راضی باشند و شما پیشنهاد خوبی برای آنها داشته باشید باز‌ هم از شما خرید می‌کنند.

توجه داشته باشید که در زمان آغاز کسب‌وکار مشتریان شما اندک هستند، سعی کنید در همین زمان مسائل مربوط به مدیریت ارتباط با مشتریان را جدی بگیرید و پیرامون آن تمریناتی را داشته باشید.

به مشتریان اولیه خود خدمات پس از فروش عالی بدهید. این کار واحد خدمات پس از فروش شما را تقویت می‌کند. همچنین در شروع کار محصول شما قطعا دچار مشکلاتی خواهد شد که رفع کردن آنها وظیفه اصلی شما است. در این باره واحد ارتباط با مشتریان خود را جهت عذرخواهی هوشیار نگهدارید.

خلاصه این که، مشتریان اولیه شما فرشتگان نجات کسب‌وکار شما هستند. از آنها به خوبی پذیرایی کنید و بهترین‌ها را به آنها ارائه دهید. آنها مبلغ کسب‌وکار شما در بازار خواهند بود و قطعا برای شما مشتریان جدید فراهم می‌کنند و چه چیزی از این بهتر؟

(همچنین بخوانید: چگونه رفتار مشتریان را مدیریت کنیم؟)

برچسب‌ها: استارت‌آپمشتریان اولیهمدیریت ارتباط با مشتریانارتباط با مشتریانمشتریکسب‌وکاراستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.