عادت‌های روزانه‌ای که مانعی بزرگ در مسیر موفقیت هستند
از آن‌ها دوری کنید؛ ۸

عادت‌های روزانه‌ای که مانعی بزرگ در مسیر موفقیت هستند

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۹:۰۰ | ۴ دقیقه

عادت‌های اشتباه، هرچند به‌نظرتان کم‌اهمیت باشند، تفاوت زیادی در زندگی شما ایجاد می‌کنند و مانع موفقیت شخصی و شغلی شما خواهند شد.

نوپانا: مجموع عادت‌های شما، شخصیت و زندگیتان را شکل می‌دهد. عادت‌های اشتباهی که روزانه آن‌ها را انجام می‌دهید، موانع بزرگی برای موفقیتتان هستند. عادت‌های بد، کم‌کم در وجود شما همیشگی می‌شوند و آنچنان شما را در خود غرق می‌کنند که اصلا متوجه آسیب‌هایی که به زندگیتان وارد می‌کنند نمی‌شوید.

به گزارش نوپانا، برای از بین بردن عادت‌های بد باید کنترل زیادی بر خودتان داشته باشید و این کنترل فقط با تلاش و تمرین به دست می‌آید. در ادامه چند عادت اشتباه را که حذف آن‌ها از زندگی، شما را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند، بررسی می‌کنیم:

استفاده از تلفن همراه در تخت خواب

امروزه استفاده از تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ در رخت خواب، بزرگترین عادت بد اکثر افراد است که به موفقیت و بهره‌وری شما صدمه می‌زند. نور آبی با طول موج کوتاهی که به صورت مستقیم از این دستگاه‌ها به چشم ما تابیده می‌شود نقش مهمی در کیفیت خواب و حتی خلق‌وخوی شما دارد. این نور آبی تولید هورمون ملاتونین خواب‌آور را متوقف می‌کند و کیفیت خواب را کاهش می‌دهد و حتی خوابیدن را سخت می‌کند.

گشت‌وگذار ناگهانی در اینترنت

بعد از این که ۱۵ دقیقه کامل و متوالی بر موضوعی تمرکز کنید، در آن کار غرق می‌شوید و به بیشترین میزان بهره‌وری می‌رسید. هنگامی که ناگهان میان کارتان گوشی خود و برنامه‌های اجتماعی را چک می‌کنید از این حالت پر بازده دور می‌شوید و دوباره باید ۱۵ دقیقه تمرکز کنید. اگر تعداد این وقفه‌ها میان کارتان زیاد شود نمی‌توانید هیچ‌گاه در کار خود غرق شوید و بازده بالایی به دست آورید.

خواندن سریع پیام‌ها

اکثر افراد به محض این که تلفن همراهشان به صدا در می‌آید و پیامی دریافت می‌کنند به سرعت گوشی خود را چک می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است و بهره‌وری شما را کاهش می‌دهد. بهتر است یک بازه زمانی در طول روز مشخص کنید و تمام پیام‌هایتان را آن موقع چک کنید.

انجام دادن چند کار همزمان

مطالعات زیادی نشان داده است که انجام همزمان چند کار با هم بهره‌وری شما را به شدت کاهش می‌دهد. این کار باعث می‌شود که تمرکز کافی برای انجام هر کار نداشته باشید.

فکر کردن به آدم‌های سمی

قطعا در زندگی همه ما افرادی وجود دارند که فکر کردن به آن‌ها حال ما را بد می‌کند؛ اما قطعا افراد زیادی هم وجود دارند که از حضور آن‌ها در زندگیمان شاد باشیم. بهتر است هرگاه ذهنتان به سمت آدم‌های سمی رفت، به آدم‌های خوب زندگیتان فکر کنید و قدردان حضور آن‌ها باشید. 

(همچنین بخوانید: در دام افسردگی و فراموشی، اسیر نشوید)

برچسب‌ها: سبک زندگیعادات روزانهعادات اشتباهموفقیت روانشناسی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.