استارت‌آپ‌ها همیار دولت در اشتغال‌زایی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: ۷

استارت‌آپ‌ها همیار دولت در اشتغال‌زایی

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۴:۴۸ | ۳ دقیقه

احد آزادی‌خواه: عملکرد استارت‌آپ‌ها با قوانین و ضوابط عرفی جامعه ما سازگار است.

نوپانا: احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس، درباره استارت‌آپ‌ها گفت: طی سال‌های اخیر، کسب وکارهای نوپا که با نیازهای مردم، سازگاری زیادی دارند، خدمات متعددی را ارئه کرده‌اند که هم در سرعت و کیفیت خدمات، رضایت مردم را به خوبی جلب کرده‌اند و هم با شیوه‌ی امروزی زندگی مردم مطابقت بیشتری دارند.

آزادی‌خواه با اشاره به مدل‌های اقتصاد نوپا ادامه داد: این مدل‌های اقتصادی که عمدتاً بر علوم و فناوری‌های جدید استوار هستند، در کشور ما تا به حال در حوزه‌های محدودی فعال بوده‌اند و باید بستری را فراهم کنیم که در سایر زمینه‌ها نیز وارد شده و همه نیازهای جامعه را پوشش دهند.

او با اشاره به ضوابط عرفی و اجتماعی یادآور شد: عملکرد استارت‌آپ‌ها با قوانین و ضوابط عرفی جامعه ما سازگار است. این کسب‌وکارها، اثرات مناسبی در اقتصاد گذاشته و باعث اشتغال‌زایی و تحرک بخش خصوصی می‌شوند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس با اشاره به جوانان خوش‌فکر و توانمند ایرانی که در استارت‌‌آپ‌ها فعال هستند، اظهار داشت: کسب‌و‌کارهای نوپا تأثیر چشم‌گیری بر بدنه اقتصادی کشور گذاشته و چنانچه دولت نیز در کنار بخش خصوصی، حمایت‌‌های خود را از آنان افزایش دهد، تأثیر مثبت این استارت‌آپ‌ها بر فضای اقتصادی، بیشتر خواهد شد.

نماینده شهرستان ملایر، در پایان با اشاره کمک استارت‌‌آپ‌ها به دولت، خاطرنشان کرد: این مشاغل بار مسئولیتی دولت را در اشتغال‌زایی و کارآفرینی تا حد زیادی کاهش می‌دهد. پیش از این نیاز بود دولت در این زمینه‌ها، سرمایه‌گذاری زیادی کند، اما امروز با ورود بخش خصوصی و نوآوران نخبه فعال در کسب‌وکارهای نوپا، شاهد پررنگ شدن بخش خصوصی در زمینه شکوفایی اقتصادی هستیم.

(همچنین در این زمینه بخوانید: اشتغال‌زایی میلیونی با سرمایه‌گذاری خارجی در استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: ایرانقوانیناستارت‌آپاشتغال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.