از فصل برداشت تا خرید آنی
شروعی برای برندسازی (قسمت چهل‌وچهارم) ۸

از فصل برداشت تا خرید آنی

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت چهل‌وچهارم:

فصل برداشت

به‌گزارش نوپانا، فصل برداشت به زمانی گفته می‌شود که بازگشت سرمایه به صورت کامل انجام‌ شده است و شرکت‌ها به آرامی سرمایه‌گذاری خود را در زمینه بازاریابی به حداقل می‌رسانند. اتکای این شرکت‌ها به مشتریان وفادارشان است. مشتریان وفادار این برند‌ها، بقای سازمان را تضمین‌ می‌کنند تا شرکت بتواند با افزایش نقدینگی به دنبال فرصت‌های دیگری باشد. فصل برداشت برند معمولا مقدمه حذف کامل برند است.

طرح‌های الگو

در دستورالعمل هویت بصری برند‌ها که شامل کلیه قوانین و الزامات گرافیکی است، نمونه‌هایی برای اقتباس تیم تبلیغات درج‌ شده است تا بتوانند در تبلیغات مختلف، یکپارچگی را حفظ‌ کنند. به این نمونه‌ها طرح‌های الگو گفته می‌شود. همان‌طور که برند و اجزا بصری و کلامی آن به سوی بهبود و تمایز پیش می‌روند، طرح‌های الگو نیز دستخوش تغییرات می‌شوند.

نماد تصویری

یک آیکون نماد یک برند است که به صورت عمیق در حضور مشتریان نقش می‌بندد. آیکون‌ها، دارایی‌هایی با ارزش بسیار بالا و باورنکردنی هستند؛ هرچند این آیکون‌ها باید به صورت مرتب بروزرسانی شوند تا بتوانند مفاهیم مرتبط دیگری را انتقال‌ دهند.

خرید آنی

به خرید سریعی گفته می‌شود که بدون تحقیق، بررسی و تفکر در مورد مزایای یک محصول یا خدمت انجام می‌شود. معمولا این نوع از خرید در مورد محصولاتی اتفاق می‌افتد که در کنار صندوق فروشگاه قرار دارد. خرید آنی، سبب افزایش درآمد یک برند در یک بازه زمانی کوتاه می‌شود.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌‌چهل‌وسوم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندینگطرح‌های الگوفصل برداشتنماد تصویریکسب‌و‌کارخرید آنیبازگشت سرمایه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.