ارزان‌فروشی، فروش مداوم شما را تضمین می‌کند
شروعی برای برندسازی (قسمت سی‌‌ونهم) ۸

ارزان‌فروشی، فروش مداوم شما را تضمین می‌کند

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت سی‌‌و‌نهم:

برندهای تحت حمایت

به‌گزارش نوپانا، برندهایی که حمایت و تایید یک برند مادر را به همراه خود دارند، برند‌های تحت حمایت نامیده می‌شوند. به عنوان مثال چیپس اهوی (Ahoy) طمعی مخصوص به خود را دارد و تجربه‌ای جدید را برای مصرف‌کننده به همراه می‌آورد؛ اما برند مادر که نابیسکو (Nabisco) است، هویت مستقل دارد.

نابیسکو تجربه‌ای متفاوت را برای مشتری عرضه‌ کرده و تصویری از یک متخصص در صنایع غذایی با تاریخچه‌ای پربار و همراه با کیفیتی ماندگار به نمایش می‌گذارد. برند مادر در این‌جا نقش اهرم را برای افزایش اعتبار و ارزش برند تحت حمایت ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، برند مادر از اعتبار خود برای بالا‌بردن ارزش این برند جدید استفاده می‌کند.

 (همچنین بخوانید: شما مهم‌ترین منبع کلیدی کسب‌وکارتان هستید)

ارزان‌‌فروشی

این راهبرد در حوزه خرده‌فروشی کاربرد دارد و هدف آن ایجاد فروش مداوم بر پایه کاهش قیمت نهایی کالا است؛ به‌ نحوی که مشتریان همواره و نه فقط در طول بازه زمانی طرح‌های تشویقی، از این ارزانی بهره ببرند. از برند‌هایی که این روش را به‌عنوان راهبردی کلیدی برای کسب‌وکار خویش برگزید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت (Walmart) بود.

این فروشگاه با توان چانه‌زنی بالا با تامین‌کنندگان، توانست کالاهای خود را با قیمت‌های رقابتی به مشتریان ارائه‌کند. راهبرد‌های کوتاه‌مدت در حوزه کاهش قیمت مانند حراج‌ فصلی و یا مناسبتی، اغلب موجب سردرگمی و نارضایتی مشتریان می‌شوند. با به‌کار‌گیری راهبرد ارزان‌فروشی می‌توانید شفافیت و تداوم را در هنگام خرید برای مشتریان خود فراهم‌کنید.

قسمت پیشین:

قسمت بیست‌‌‌سی‌‌وهشتم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندسازیبرند‌های تحت حمایتارزان فروشیفروشکاهش قیمت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.