برنامه ویژه هند برای تامین سرمایه استارت‌آپ‌ها
آی‌استارت، کلید اشتغال‌زایی هند؛ ۸

برنامه ویژه هند برای تامین سرمایه استارت‌آپ‌ها

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۸/۱۸ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

دولت محلی راجستان (از مهم‌ترین ایالت‌های هند) پلتفرم جدیدی را تحت عنوان آی‌استارت برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و تامین سرمایه آن‌ها در این منطقه راه‌اندازی کرد.

نوپانا: دولت محلی راجستان (از مهم‌ترین ایالت‌های هند) پلتفرم جدیدی را تحت عنوان «آی‌استارت» برای اشتغال‌زایی در این منطقه راه‌اندازی کرد. این پلتفرم که به برنامه تامین سرمایه «اپلای‌فای» تعلق دارد، در راستای کمک به استارت‌آپ‌ها برای دسترسی ساده‌تر به آموزش و تامین سرمایه آن‌ها تاسیس شده است. اصلی‌ترین ارزش این پلتفرم به ساختار «ارزیابی – ارتقا – دسترسی» آن ارتباط دارد. ساختاری که به استارت‌آپ‌ها اجازه می‌دهد که اطلاعات خود را به اپلای‌فای گزارش دهند و در ادامه وارد برنامه‌ای شوند که به آن‌ها آموزش‌ها و سرمایه‌های مورد نیاز برای پیشرفت را ارائه می‌کند.

زمانی که همه‌چیز آماده شد، استارت‌آپ‌ها با سرمایه‌گذارها و مشتری‌های بالقوه آشنا می‌شوند. استارت‌آپ‌هایی که در این برنامه موفق شوند به سرعت وارد مرحله‌ای جدید شده و از سوی دولت راجستان مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. اخیل آرورا، دبیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ایالت راجستان، توضیح داده است که «ما به دنبال خلق پلتفرمی معنادار بودیم. پلتفرمی که شباهتی به نمونه‌های قبلی نداشته و هدف افزایش سرعت استارت‌آپ‌ها در رسیدن به موفقیت را دنبال می‌کند.»

پلتفرم ساخته شده توسط دولت محلی راجستان شامل سیستمی منحصر به فرد برای امتیازدهی به استارت‌آپ‌ها از طریق اطلاعات ثبت شده در اپلای‌فای است. این سیستم بعد از دریافت اطلاعات اولیه آن‌ها را طبقه‌بندی کرده و در نهایت فهرستی از نقاط قوت و ضعف آن‌ها را ارائه می‌کند. گزارش ارائه شده به عنوان خروجی اپلای‌فای باعث می‌شود که نه تنها سرمایه‌گذارها دید بهتری نسبت به اهداف خود داشته باشند بلکه استارت‌آپ‌ها نیز به شکل بهتری خود را برای جذب سرمایه آماده کنند.

سرمایه‌گذارها نیز می‌توانند وارد این پلتفرم آنلاین شده و از اطلاعات استارت‌آپ‌هایی که در رشد آن‌ها نقش داشته‌اند با خبر شوند. دولت راجستان قصد دارد که به واسطه پلتفرم طراحی‌شده، روش‌های جدیدی را پیش روی کسب‌وکارها و سرویس‌های شهری مختلف بگذارد. سرویس‌هایی که شامل مواردی همچون سلامت و درمان، آموزش، حمل‌ونقل و ... می‌شود.

جدای از این مسئله، پلتفرم آی‌استارت می‌تواند تبدیل به راه مناسبی برای ارتباط بهتر دولت هند و کسب‌وکار‌های مختلف شود. کسب‌وکارهایی که با فعالیت‌های خود توانایی برطرف کردن مشکلات مختلف را دارند اما به درستی شناخته نشده و از پتانسیل‌ آن‌ها استفاده نشده است.

منبع

برچسب‌ها: اشتغال‌زاییراجستاناستارت‌آپجذب سرمایهتامین سرمایههندسرمایه‌گذاری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.