چگونه علاقه خود به شغلمان را از دست ندهیم؟
پیش‌نیاز موفقیت شغلی؛ ۷

چگونه علاقه خود به شغلمان را از دست ندهیم؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

برای حفظ علاقه خود به شغلتان، لازم است راهکارهایی را به کار برید که توسط آن‌ها نه تنها اشتیاق خود به کارتان را حفظ کنید، بلکه به مرور آن را بهبود دهید.

نوپانا: اگر عاشق کارتان هستید و از آن لذت می‌برید، قطعا نمی‌خواهید به هر دلیلی، حتی ذره‌ای از این علاقه کم شود. در این راستا لازم است راهکارهایی را به کار ببرید که توسط آن‌ها نه تنها اشتیاق خود به کارتان را حفظ کنید، بلکه به مرور آن را بهبود دهید. با ما همراه باشید تا این راهکارها را تشریح کنیم:

شغل‌تان را ادامه دهید

به شغل خود ادامه دهید، از آن لذت ببرید و اجازه دهید بخشی از زندگی‌تان شود. لذت از کار موجب می‌شود صادقانه در شغل خود تلاش کنید.

از کار خود دفاع کنید

گاهی اطرافیان، شغل شما را مسخره می‌کنند یا آن را کوچک و بی‌فایده می‌بینند. اگر از کار خود لذت می‌برید، از آن در مقابل بدگویی‌های این افراد دفاع کنید. زیرا اگر گفته‌های آن‌ها را بپذیرید، به مرور موجب می‌شود علاقه و شوق خود به کار را از دست بدهید.

همواره به فکر بهبود باشید

اگر شغل خود را دوست دارید، پس حتما می‌توانید وظایف کاریتان را بهتر به پایان برسانید. سعی کنید وظایف انجام شده خود را بررسی کنید و هر بار تلاش کنید آن‌ها را بهتر از قبل انجام دهید.

فعالیت‌های انجام شده خود را مستندسازی کنید

کارهای خود را ارزیابی کنید و از آن‌ها مستنداتی (حتی تنها برای خودتان) تهیه کنید. این راهکار موجب می‌شود کارهای بزرگ خود را فراموش نکنید و با مرور آن‌ها در آینده، همواره به یاد داشته باشید که تلاش هایتان در گذشته چه نتایج مفیدی را به دنبال داشته است.

شرایط را قبول کنید

قبول کنید این مسئله که به علت عشق به شغل‌تان زمان زیادی را برای آن صرف می‌کنید، طبیعی است. از سوی دیگر اگر از دید خودتان کاری که می‌کنید مهم نیست یا اهداف کوچکی دارد، بپذیرید که شغلتان در جایگاه خود، گرانبها و مفید است.

(همچنین بخوانید: موفقیت فردی در یک جمله‌ ساده و قدرتمند)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌وکارانگیزهموفقیت علاقه به شغل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.