چگونه مغز خود را جوان نگه داریم؟
راهکارهای کند کردن روند پیر شدن مغز؛ ۸

چگونه مغز خود را جوان نگه داریم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

با انجام تمرینات مناسب، مغز خود را قوی کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

نوپانا: مغز ما انسان‌ها توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. مغز می‌تواند در سنین مختلف خود را با شرایط و تغییرات تطبیق دهد اما عملکرد مغز در دوره جوانی به اوج می‌رسد و سپس با افزایش سن به تدریج کاهش می‌یابد.

به گزارش نوپانا، فاکتورهای زیادی وجود دارند که این روند کاهش عملکرد مغز را کند یا تند می‌کنند. استرس زیاد، خواب کم و مصرف غذاهای ناسالم تنها چند فاکتور ساده از یک سبک زندگی ناسالم هستند.

در این مطلب می‌‌خواهیم روش‌هایی را برای تقویت مغز معرفی کنیم که به آهسته‌تر شدن روند کاهش عملکرد مغز که در بالا به آن اشاره کردیم، منجر می‌شوند.

بهبود مهارت تفکر

تفکر یک تمرین و ورزش برای مغز است که رشد آن را حفظ می‌کند. برای مثال نوشتن نیازمند تفکر است. برای شروع می توانید اتفاقاتی را که در روز رخ داده است بنویسید.
همچنین مطالعه یک تمرین عالی برای تقویت مغز است. هر چه قدر میزان پیچیدگی و چالش متنی که مطالعه می‌کنید زیادتر باشد، تمرین بهتری برای مغزتان است.

رژیم غذایی سالم

غذاهایی که می‌خورید نقش زیادی در بهبود حافظه دارند. رژیم غذایی شما باید شامل میوه، سبزیجات و چربی‌های سالم وضروری باشد.

یادگیری

یادگیری مهارت‌های جدید برای مغز بسیار مفید است. برای مثال یادگیری یک زبان جدید دنیای تازه‌ای را روی شما باز می‌کند و بخشی از مغز را که ذخیره کننده اطلاعات زبانی است تقویت می‌کند. ساز یا ورزش موردعلاقه‌تان را یاد بگیرید. این فعالیت‌ها سیستم عصبی را تحریک و با استرس مقابله می‌کنند.

کاهش استرس

زندگی بدون استرس معنایی ندارد و اصلا نمی‌توان از آن دوری کرد. حتی می‌توان گفت استرس به میزان کم مفید است اما استرس زیاد تاثیر شدید و مخربی بر سلامت مغز و بدن دارد. پس همیشه سعی کنید با انجام کارهای موردعلاقه‌تان، سرگرمی‌های مختلف، مدیتیشن و... استرس خود را کاهش دهید تا مغز سالم‌تر و حافظه قوی‌تری داشته باشید.

(همچنین بخوانید: در دام افسردگی و فراموشی، اسیر نشوید)

برچسب‌ها: استرستقویت مغزتقویت حافظهسبک زندگییادگیریکاهش استرسموفقیت تفکررژیم غذایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.