با طی کردن این سه مرحله، سرعت یادگیری خود را چند برابر کنید
چالش‌ها را شکست دهید؛ ۷

با طی کردن این سه مرحله، سرعت یادگیری خود را چند برابر کنید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

سرعت یادگیری، عاملی تعیین‌کننده در پیشرفت و توسعه شخصی شما است و تنها با طی کردن مراحلی ساده می‌توانید آن را چندین برابر افزایش دهید.

نوپانا: انسان در طول دوران زندگی‌اش با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود؛ گاهی باید برای پیشرفت مهارت‌های تازه یاد بگیرد و گاهی نیز ضروری است که مسائل پیچیده را از پیش روی خود بردارد. در مواجه با چنین شرایطی، واکنش‌ها معمولا متفاوتند. آن‌ها که میل به کمال دارند و رسیدن به موفقیت را سرلوحه زندگیشان قرار داده‌اند هرطور که شده این چالش‌ها را کنار می‌زنند و آن‌ها که در سر دیگر این طیف هستند، راهشان را کج می‌کنند تا ابدا با آن چالش‌ها روبرو نشوند.

فرض کنید چالش پیش روی شما یادگیری یک ساز موسیقی و اجرای زنده جلوی جمعیت باشد. در این صورت سه نکته را باید در ذهن خود مرور کنید:

۱. ساده‌سازی مسئله

علت این است که هرکس در زمان انجام امور، قواعد مختص به خود را تعریف می‌کند. برای مثال ممکن است در وهله نخست این نکات را در ذهنتان مرور نمایید که اول باید یک ساز یاد بگیرید، بعد آن را جلوی جمعیت اجرا کنید و مسئله بعدی محدودیت زمانی است.

۲. اولویت‌بندی مراحل

به جای آنکه هفت تکه پازل را همزمان در کنار یکدیگر قرار دهید آن‌ها را در یک سلسله مراتب منطقی قرار داده و براساس اولویت رویشان تمرکز کنید. به‌عنوان مثال در چالشی که به آن اشاره کردیم از خود سوال کنید که آیا یادگیری نواختن ساز اولویت بیشتری دارد یا حفظ اعتمادبه‌نفس در مقابل جمعیت؟

۳. شبیه‌سازی مسئله

به این معنی که چالش پیش رو را قبل از هرکاری شبیه‌سازی کنید و استرس آن را از پیش تجربه نمایید. بنابراین اگر قرار است که به طور مثال سخنرانی مهمی در مقابل جمعیت داشته باشید تعدادی از دوستان‌تان را به منزل خود دعوت کرده و مقابل آن‌ها اجرا نمایید چراکه اگر توانایی اجرا مقابل ده نفر را نداشته باشید قطعا نمی‌توانید از عهده سخنرانی مقابل جمعیت‌های بیشتر بر آیید.

منبع

برچسب‌ها: یادگیریچالشاولویت‌بندیمهارتپیشرفتموفقیت توسعه فردیسرعت یادگیری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.