در دام افسردگی و فراموشی، اسیر نشوید
عادات صحیحی در پیش بگیرید؛ ۸

در دام افسردگی و فراموشی، اسیر نشوید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۶:۰۰ | ۴ دقیقه

با تغییرعادات روزانه خود می‌توانید خطر ابتلا به افسردگی و فراموشی را کاهش دهید.

نوپانا: افسردگی و فراموشی بیماری‌های سخت و پر دردسری هستند که روال عادی زندگی را بر هم می‌زنند. این بیماری‌ها علاوه بر اینکه به شما آسیب می‌زنند، زندگی اطرافیان شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند. همچنین این بیماری‌ها عوارض و اتفاقات ناگواری را به همراه دارند.

افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار شما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی شود. پس بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی و فراموشی، عادات روزانه خود را تغییر دهید و زندگی سالم‌تری داشته باشید.

در نوشتار زیر چند عادت روزانه که خطر ابتلا به این ۲ بیماری را افزایش می‌دهند آورده‌ایم:

استرس زیاد

به گزارش نوپانا، زمانی که فشاری زیادتر از حالت عادی به شما وارد شود، استرس می‌گیرید. استرس داشتن به میزان کم کاملا عادی است و به شما انگیزه می‌دهد اما استرس بیش از اندازه خطرناک است و باید آن را کنترل کنید. استرس زیاد علاوه بر برهم زدن خواب، به سیستم ایمنی و حافظه شما نیز آسیب می‌زند. پس باید سعی کنید با روش‌های مختلف استرستان را کاهش دهید تا دچار افسردگی و فراموشی نشوید.

ورزش نکردن

مطالعات زیادی نشان می‌دهد افرادی که به صورت مداوم ورزش می‌کنند کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرند. ورزش کمک می‌کند تا کنترل بهتری روی سیستم عصبی داشته باشید، اعتماد به نفس به دست بیارید و در شرایط بحرانی تصمیمات بهتری بگیرید. همچنین هرچه ورزش حالت استقامتی بیشتری داشته باشد، نقش بیشتری در کاهش افسردگی ایفا می‌کند.

اعتیاد به تکنولوژی

بر اساس مطالعات، افرادی که به بازی‌های ویدیویی اعتیاد دارند در هر سال ۱۰ نمره آی‌کیوی آن‌ها کاهش می‌یابد. پس هر چه زودتر اعتیادتان به تکنولوژی را کاهش دهید. دسترسیتان به این موارد را کم کرده و سعی کنید به جای استفاده از آن‌ها به دنبال مطالب جدیدی برای یادگیری باشید و تمرینات ذهنی‌ای را برای خود در نظر بگیرید.

از قدیم هم شنیده‌ایم که برای جلوگیری از فراموشی باید تمرینات مغزی انجام دهیم. تمرینات مغزی که ورزش مغز هستند آن را سالم نگه می‌دارند و عمر آن را افزایش می‌دهند.

(همچنین بخوانید: چگونه در دوره پرفشار کارآفرینی، آرامش خود را از دست ندهیم؟)

برچسب‌ها: ورزشاسترسعادات روزانهافسردگیاعتیاد به تکنولوژیسلامتیسبک زندگی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.