اژدهای شرق، به دنبال فتح قله‌های تریلیون‌دلاری تجارت الکترونیک
بازار داغ تجارت‌های آنلاین؛ ۸

اژدهای شرق، به دنبال فتح قله‌های تریلیون‌دلاری تجارت الکترونیک

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۷:۰۰ | ۵ دقیقه

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰، بازار تجارت‌ الکترونیک چین ارزشی بیش از ۱.۷ تریلیون‌دلار پیدا کند و شرکت‌هایی مانند علی‌بابا نقشی اساسی در این پیشرفت دارند.

نوپانا: جک ما، مدیرعامل و موسس علی‌بابا (از بزرگ‌ترین کمپانی‌های حاضر در دنیای تجارت الکترونیک)، اعلام کرد که این شرکت توانسته است با افزایش ۶۱درصدی درآمد خود حتی عملکردی بهتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته داشته باشد.

شرکت علی‌بابا نقش مهمی در توسعه سریع بازار تجارت الکترونیک چین ایفا کرده است. بازاری که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ ارزشی بیش از ۱.۷ تریلیون‌دلار پیدا کند.

دنیل ژنگ مدیر اجرایی علی‌بابا به این نکته اشاره کرده است که سرمایه‌گذاری روی تجارت‌های آفلاین برای ارتقای پلتفرم آنلاین یکی از دلایل اصلی بهبود درآمد این کمپانی است.

طبق آمار منتشر شده در سه ماه جولای تا سپتامبر، علی‌بابا توانسته است درآمدی ۵۵.۱۲ میلیارد یوآن (۷.۰۵ میلیارد یورو) را به دست آورد که عددی بیشتر نسبت به پیش‌یبنی ۵۲.۲ میلیارد یوآنی رویترز است. با توجه به این مسئله سود سهام‌داران ۱۳۲ درصد افزایش داشته و به مجموع ۱۷.۷ میلیارد یوآن رسیده است. علی‌بابا در همین راستا پیش‌بینی خود از افزایش درآمد سال مالی ۲۰۱۸ را از ۴۵ تا ۴۹ درصد به ۴۹ تا ۵۳ درصد افزایش داده است.

جک ما در بخش دیگری از نشست خود توضیح داده است که به دنبال جهانی کردن برند علی‌بابا نیست و تمرکز خود را روی جهانی کردن تجارت الکترونیک گذاشته است. جک ما در این رابطه گفته: «این تفاوت ما با دیگر پلتفرم‌های دیجیتال است. ما هدف جهانی کردن علی‌بابا را دنبال نمی‌کنیم و به جای آن سعی داریم به جهانی شدن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط کمک کنیم.»

همزمان با انتشار گزارش مالی علی‌بابا، این کمپانی طرح «منطقه آزاد تجارت دیجیتال» را در مالزی راه‌اندازی کرد. طرحی که هدف اصلی خود را آسان کردن تجارت‌ و تبادلات بین‌المللی برای کسب‌و‌کارهای کوچک یا متوسط گذاشته و هدف ارائه بهترین سرویس‌ها برای آن‌ها را دنبال می‌کند.

جک ما اعتقاد دارد که راه‌اندازی «منطقه آزاد تجارت دیجیتال» به کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط کمک می‌کند که نه تنها به بازار چین دسترسی پیدا کنند بلکه راه خود را به بازار روسیه، اروپا و خاورمیانه نیز باز کنند. از دید مدیرعامل علی‌بابا به زودی تمام کسب‌و‌کارها برای باقی ماندن در بازار باید جهانی شوند زیرا دنیا به سمت تجارت الکترونیک حرکت می‌کند.

تا چند سال دیگر کشورهای دیگر نیز مجبور می‌شوند که طرح‌هایی مشابه با «منطقه آزاد تجارت دیجیتال» را راه‌اندازی کنند که نه تنها به اقتصادهای بزرگ کمک می‌کند بلکه نقش اساسی در رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دارد. این طرح افزایش صادرات کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تا ۳۸ میلیارد دلار و ایجاد ۶۰ هزار شغل را هدف قرار داده است.

(همچنین بخوانید: علی‌بابا، غول چینی تجارت الکترونیک)

منبع ۱

منبع ۲

برچسب‌ها: تجارت الکترونیکعلی‌باباخدمات آنلاینچین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.