پذیرفتن اشتباه و تغییر ذهنیت را از استیو جابز بیاموزید
درسی ارزشمند از بنیان‌گذار اپل؛ ۷

پذیرفتن اشتباه و تغییر ذهنیت را از استیو جابز بیاموزید

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

گای کاوازاکی، سرمایه‌گذار مشهور سیلیکون‌ولی: «از مهم ترین درس‌هایی که استیو جابز به من آموخت تغییر دادن ذهنیت است. تغییر آنچه انجام می‌دهید و تغییر دادن کامل شرایط. جابز معتقد بود که این نشانه‌ای از صلاحیت و شایستگی است.»

نوپانا: گای کاوازاکی از سرمایه‌گذاران مشهور سیلیکون‌ولی است که نخستین بار کارش را به عنوان بازایاب در اپل آغاز کرد. او در دوران فعالیتش در این شرکت همکاری نزدیکی با استیو جابز داشت و آنطور که خودش می‌گوید یک درس بسیار مهم را از وی آموخته است. او در این باره می‌گوید: «از مهم‌ترین درس‌هایی که استیو جابز به من آموخت تغییر دادن ذهنیت است. تغییر آنچه انجام می‌دهید و تغییر دادن کامل شرایط. جابز معتقد بود که این نشانه‌ای از صلاحیت و شایستگی است.»

همانطور که می‌دانید در سال ۲۰۰۷ میلادی که جابز برای نخستین بار آیفون را معرفی کرد مردم با یک اکوسیستم بسته روبرو بودند؛ در واقع هیچ‌کس خارج از اپل نمی‌توانست برای آن اپلیکیشن بسازد. توسعه‌دهندگان نرم افزار باید از پلاگین سافاری کمک می‌گرفتند تا امکان اجرای اپ‌هایشان روی این موبایل را فراهم می‌نمودند. به بیان دیگر اپل برای حفظ امنیت این موبایل دسترسی مستقیم توسعه‌دهندگان به آن سیستم را بسته بود.

اما درست یک‌سال بعد جابز چرخشی ۱۸۰ درجه را در سیاست خود اتخاذ کرد. او بعد از آنکه تشخیص داد هرکسی که ایده خوبی در سر دارد می‌تواند ارزش افزوده‌ای برای کاربران این موبایل ایجاد کند، سیستم اپل را روی عموم گشود. کاوازاکی می‌گوید: « من این درس ارزشمند را گرفتم که وقتی کاری را اشتباه انجام می‌دهم، تغییر دیدگاه و ذهنیت می‌تواند نشانه نبوغم باشد.»

به گفته او توانایی پذیرش یک اشتباه و تغییر در آن می‌تواند شما را در پیشرفت کاری یاری دهد و این در واقع نشان‌دهنده تعهد شما به کارتان و حاکی از شجاعت شما است.

بنابراین وقتی متوجه می‌شوید که کاری را اشتباه انجام می‌دهید سعی در پوشاندن اشتباه و ادامه مسیر نادرست قبلی نکنید و در نظر داشته باشید که با تغییر ذهنیت‌تان نه‌تنها به خود بلکه به مدیری که برایش کار می‌کنید هم لطف خواهید کرد.

(همچنین بخوانید: چهار درس بزرگ از استیو جابز)

منبع

برچسب‌ها: استیو جابزتغییر ذهنیت اپلگای کاوازاکیاشتباهات در کسب‌و‌کار موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.