نیمه پر لیوان را ببینید
از بدبینی دوری کنید؛ ۸

نیمه پر لیوان را ببینید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۱۲ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

اگر شما در مواجه با مسائل زندگی، فقط نیمه‌ خالی لیوان را می‌بینید و جوانب منفی هر اتفاق را بزرگ می‌کنید، با استفاده‌ از راهکارهای این مطلب، خوش‌بینی را در زندگی خود تقویت کنید.

نوپانا: زندگی همه آدم‌ها هم سختی‌های زیاد دارد و هم خوشی‌های فراوان. نباید این سختی‌ها را برای خود بیش از حد بزرگ کنیم.

اگر شما در مواجه با مسائل زندگی فقط نیمه‌ خالی آن را می‌بینید و جوانب منفی هر اتفاق را بزرگ می‌کنید، دچار بدبینی شده‌اید. این موضوع اصلا خوب نیست و سعی کنید با راهکارهای مختلف کمی خوش‌بینی به زندگی خود اضافه کنید.

در نوشتار زیر چند مورد از این راهکارهای ساده را برای شما آورده‌ایم:

شناسایی احساسات

احساسات خود را بشناسید و بدانید که احساسات مثبت و منفی بخش طبیعی از تجربیات زندگی هستند. منظور از خوش‌بینی این نیست که همیشه و حتی در مواقع بحرانی شاد باشید. هیچگاه نباید احساسات منفی خود را سرکوب کنید؛ فقط باید آن‌ را کنترل کنید.

خودتان را به خاطر داشتن احساسات منفی‌ سرزنش نکنید. به جای آن بفهمید چه مواقعی احساسات منفی به سراغتان می‌آیند. برای این کار می‌توانید افکار و احساسات منفی خود را در یک دفترچه یادداشت کنید. بعد از ثبت این احساسات سعی کنید علت آن را بفهمید. با خود فکر کنید اگر دوباره این احساس با همین علت به سراغتان بیاید برای رفع آن چه کاری انجام می‌دهید.

پیدا کردن جوانب مثبت

به گزارش نوپانا، برای این که خوش‌بین شوید باید تفکر مثبت داشته باشید. باید بتوانید روی جوانب مثبت موضوعات مختلف تمرکز کنید. با این‌کار علاوه بر اینکه خود را از شر احساسات منفی خلاص می‌کنید، تاثیر مثبتی روی سلامت ذهن و بدنتان می‌گذارید. قطعا با این کار استرس، افسردگی و پریشانی کمتری خواهید داشت و می‌توانید برای مقابله با سختی‌ها مهارت‌های خود را تقویت کنید.

نوشتن جملات مثبت‌نگرانه

جملات کوتاهی که مثبت‌نگری شما را تقویت می‌کنند را یادداشت کنید و آن‌ها را بر میز کار یا کمدتان نصب کنید تا هر روز آن‌ها را ببینید. با دیدن این جملات یادتان می‌افتد که می‌خواهید دیدگاهتان به زندگی را تغییر دهید.

مقایسه ممنوع

مقایسه خود با افراد بالاتر و موفق‌تر از شما حسادت را در شما به وجود می‌آورد که این حسادت افکار منفی را در شما ایجاد می‌کند؛ اما همیشه یادتان باشد افرادی هم هستند که اگر خودتان را با آن‌ها مقایسه کنید می‌بینید که اوضاع شما بهتر از آن‌ها است.

ورزش

مطالعات نشان می‌دهد که ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی نقش موثری در تفکر مثبت دارند. فعالیت بدنی مانند پیاده‌روی اندورفین را در بدن آزاد می‌کند که در بهبود اخلاق ما موثر است.

(همچنین بخوانید: اضطراب هنگام کار کردن خود را از بین ببرید)

برچسب‌ها: خوش‌بینیبدبینیسبک زندگیروانشناسیموفقیت مثبت‌اندیشی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.