چگونه در دوران پرفشار کارآفرینی، بیمار نشویم؟
راهکارهای حفظ سلامتی ۸

چگونه در دوران پرفشار کارآفرینی، بیمار نشویم؟

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

اهمیت دادن به شغل، اصلی ضروری در کارآفرینی است؛ اما پیش از آن باید سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.

نوپانا: قطعا سلامتی برای همه انسان‌ها مهم‌ترین موضوع در زندگی است. مطمئنا همه ما این جمله معروف پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده‌ایم. پس باید برای حفظ سلامتی خود از ابتلا به بیماری‌های مختلف پیشگیری کنیم.

افراد پرمشغله مانند کارآفرینان به دلیل کار زیاد و پراسترس خود بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند. در نوشتار زیر چند راهکار ساده برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف آورده‌ایم:

خواب کافی

به گزارش نوپانا، کارآفرینان به دلیل کار و دغدغه‌های فکری زیاد اغلب خواب کافی ندارند که این موضوع اصلا برای سلامتی آن‌ها خوب نیست. متخصصان خواب معتقدند که داشتن یک خواب کافی و مفید به مدت هشت تا ۱۰ ساعت در شبانه‌روز به تقویت سیستم ایمن بدن کمک می‌کند.

یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که پنج تا شش ساعت در طول شب می‌خوابند، ۱۳ درصد بیشتر از افرادی که خواب کافی دارند در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار می‌گیرند.

تقویت قدرت ذهنی

نباید قدرت ذهنمان را دست کم بگیریم. همه ما می‌دانیم که ذهن ما بسیار قدرتمند است؛ بنابراین برای سالم ماندن باید ذهن خود را تقویت کنیم و مثبت‌اندیش باشیم.

کنترل استرس

همه ما در زندگی برای مسائل مختلف استرس زیادی داریم و نمی‌توانیم از استرس دوری کنیم. کارآفرینان هم به علت مسئولیت و کار زیاد استرس فراوانی دارند؛ اما باید بدانید که استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. باید سعی کنید در شرایط استرس‌زا با کارهای مفیدی مانند ورزش استرس خود را کنترل کنیم.

ورزش

ورزش کردن به طور مرتب برای تقویت بدن و سیستم ایمنی بسیار مفید است؛ همچنین با ورزش کردن می‌توانید از بروز عفونت‌های دستگاه گوارش جلوگیری کنید. سعی کنید حداقل هفته‌ای سه بار ورزش کنید.

 (همچنین بخوانید: تاثیر شگفت‌انگیز پیاده‌روی در بهبود عملکرد برنامه‌نویسان)

برچسب‌ها: کارآفرینورزش و سلامتیسبک زندگیکاهش استرسخواب کافیتقویت قدرت ذهنی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.