راه‌های جذب سرمایه برای یک ایده
کیمیاگری در استارت‌آپ ۸

راه‌های جذب سرمایه برای یک ایده

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۵:۱۵ | ۵ دقیقه

جذب سرمایه‌گذار هنر مهمی است که نکات و جزییات فراوانی دارد.

نوپانا: داشتن ایده‌ای خوب هرگز کافی نیست. یکی از مهم‌ترین راه‌های به نتیجه رساندن یک ایده، جذب سرمایه است. باید دانست که سرمایه‌گذاران مختلف، چه داخلی و چه خارجی، بیشتر از ایده به نکات دیگری توجه می‌کنند که دانستن آن‌ها بخش مهمی از راه موفقیت را هموار می‌کند.

1- تناسب ایده و سرمایه‌گذار

قبل از هرچیزی، برای جذب سرمایه باید به سمت کسی رفت که در زمینه آن ایده آگاهی داشته باشد. پس به دنبال شرکت‌هایی باید رفت که در همان حوزه فعالیت می‌کنند.

2- کم کردن ریسک‌ها

با دلایل روشن باید اثبات کرد که تیم معرفی شده، بهترین تیم ممکن است. تیم‌هایی که اعضای‌ آن‌ها سابقه کار مشترک دارند تیم‌های بهتری هستند. این، یکی از مواردی است که سرمایه‌گذاران به آن دقت می‌کنند.

3- به استقبال مشکلات رفتن

 در مراحل ابتدایی هرکاری مشکلاتی هست و مهم است که کارآفرین شخصیتی داشته باشد که به جای گلایه به جنگ آن‌ها برود. اعضای تیم نیز باید با آگاهی کامل و صبوری، در کنار هم باشند.

4- قرار ملاقات با شرکا و مدیران

شرکت‌های سرمایه‌گذار زمان زیادی برای جلسات متعدد ندارند، باید به طرف آن دسته از مدیران رفت که ایده پیشنهادی، آنها را بیشتر هیجان‌زده می‌کند. این مدیران می‌توانند دیگر شرکا را نیز راضی کنند.

5- ضرورت استفاده از زبان تاثیرگذار

از روند تولید محصول یا ارائه سرویس و همچنین چگونگی سودآوری باید کاملا آگاه شد. سرمایه‌گذاران جسور، این نکات را به‌خوبی می‌فهمند و به طرز بیان فرد ایده‌پرداز دقت زیادی می‌کنند.

6- ایده باید قابل دفاع باشد

باید در پیش‌بینی‌ها آنقدر دقیق و حساب شده عمل کرد و احتمال سودآوری را بالا برد که سرمایه‌گذار به جای یک انگشت، ده انگشت خود را پای قرارداد بزند.

7- کیمیاگری

شرکت‌های سرمایه‌گذار زیادی وجود دارد. نباید ناامید شد و بعد از هر رد شدن، باید روی ایده کار کرد تا از ایده‌ای کوچک و تایید نشده، کیمیا بسازید.

8- شناخت سازوکار صندوق‌های سرمایه‌گذاری

باید از طرز کار این صندوق‌ها کاملا آگاه شد و جزییات کار آن‌ها را شناخت. این‌گونه می‌توان فهمید که یک ایده، چگونه و از چه راه‌هایی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

9- شناخت کسب‌وکار خود

چگونه یک ایده سرمایه بیشتری را برمی‌گرداند؟ دانستن دقیق این مسئله کار مدیر تیم است. ایده را باید از درون و از بیرون کاملا بررسی کرد.

10- توانایی «نه» گفتن

نه گفتن با بی‌ادبی کردن، بسیار متفاوت است. اینکه کسی با دلایل محکم پای ایده خود بماند، با لجاجت و مخالفت دائم، تفاوت بسیار دارد. استفاده از واژگان مناسب هنری است که هر کارآفرین باید آن را داشته باشد و یا بیاموزد.

برچسب‌ها: سرمایه‌گذارایده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا