کاهش هزینه کالا و خدمات با ورود استارت‌آپ‌ها
عضو اتاق بازرگانی، مطرح کرد: ۸

کاهش هزینه کالا و خدمات با ورود استارت‌آپ‌ها

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

هوشنگ فاخر: «مسلما هر چیزی که هزینه‌ها را کاهش دهد به نفع اقتصاد خواهد بود. استارت‌آپ‌ها به کاهش هزینه‌های مردم کمک‌های بسیاری کرده‌اند.»

نوپاناهوشنگ فاخر، عضو اتاق بازرگانی، در گفت‌وگو با نوپانا گفت: «اقتصاد دنیا در حال حرکت به سمت مسیرهای نوین است و استارت‌آپ‌ها چند سالی است که هم در ایران و هم در دنیا به دلیل مبتنی بودن بر نیازهای بازار مورد توجه قرار گرفته‌اند و با ایجاد فضای رقابتی سالم، به نفع اقتصاد کشور عمل کرده‌اند.»

این فعال اقتصادی در ادامه افزود: «نمی‌توان راه‌های جدید تکنولوژی و مسیرهای نوین اقتصادی را بر مردم بست. در سال‌های اولیه آغاز به کار استارت‌آپ‌ها مردم آشنایی کافی با آن‌ها نداشتند و توجه کافی به آن‌ها نشد. خوشبختانه در چند سال اخیر اثرات مثبت اقتصادی کسب‌وکارهای نوپا هم برای مردم و هم برای مسئولان کشور به‌خوبی قابل لمس شده است و منافع این مشاغل برای همگان به اثبات رسیده است.»

او بیان کرد: «مسلما هر چیزی که هزینه‌ها را کاهش دهد به نفع اقتصاد خواهد بود. استارت‌آپ‌ها به کاهش هزینه‌های مردم کمک‌های بسیاری کرده‌اند؛ لذا تا قبل از آمدن استارت‌آپ‌ها هر روز شاهد افزایش قیمت کالاها و خدمات بودیم که خوشبختانه با ورود کسب‌وکارهای نوپا به فعالیت‌های اقتصادی، به میزان زیادی هزینه کالاها و خدمات کاهش یافت.»

فاخر تصریح کرد: «استار‌ت‌آپ‌ها برای رسیدن به توسعه، بیشتر از آن که محتاج کمک‌های دولتی باشند، باید با تکیه بر توانایی‌ها و شناخت بازار عمل کنند.
تجارب نشان داده است که ارائه تسهیلات دولتی به استارت‌آپ‌ها نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه باعث مشکلات جدید و افزایش دایره دخالت دولت در کسب‌وکارهای نوپا نیز می‌شود؛ بنابراین بهتر است دولت با حمایت‌های قانونی و برطرف‌کردن موانع حقوقی، به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای کارآفرینان همت گمارد. وضع برخی معافیت‌های مالیاتی نیز در این راه می‌تواند چاره‌ساز باشد.»

این عضو اتاق بازرگانی در پایان خاطرنشان کرد: «چنانچه زمینه برای فعالیت استارت‌آپ‌ها در داخل کشور مهیا شود، آمار مهاجرت مغزها به خارج از کشور کاهش خواهد یافت. از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند نخبگان را به ماندن در کشور تشویق کند و برای آن‌ها ایجاد انگیزه کند موفقیت در کار و سودآوری در این گونه مشاغل است.»

(همچنین بخوانید: حمایت از استارت‌آپ‌ها، از خروج نخبگان جلوگیری و در جوانان ایجاد انگیزه می‌کند)

برچسب‌ها: استارت‌آپ‌هاکسب‌وکارهای نوپااقتصاددولتتسهیلاتنخبگان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.