نوشته های مرتبط: کاهش هزینه کالا و خدمات با ورود استارت‌آپ‌ها

اقتصاد چین زمین می‌خورد؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۴:۲۱/ ۱۱ دقیقه

شی جین‌پینگ کارزار خود را علیه سرمایه‌داری و بازار آزاد در چین آغاز کرده است. او برای تحکیم اقتدارگرایی‌اش در گام اول به نظارت و کنترل بیشتر بر بازار و غول‌های سرمایه و میلیاردرها پرداخت و در گام بعدی درصدد بسط بیشتر اصول ایدئولوژیک خود در سطح اجتماعی است. اما این اقدامات در عمل اقتصاد این کشور را دچار بحران کرده است، رکود به کسب‌وکارها رسیده و مردم برای بازدهی بیشتر پس‌اندازهای خود را در بخش املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سیزدهمین فراخوان عضویت مرکز رشد فناوری نخبگان منتشر شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۲۴/ ۴ دقیقه

سیزدهمین دوره پذیرش متقاضیان عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، از ۷ مرداد آغاز شده و تا ۲۴ مرداد ماه ادامه دارد.

نخبگان غیرمقیم حمل‌ونقل کشور را متحول می‌کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۷:۵۴/ ۴ دقیقه

استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور مهم‌ترین هدف اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان غیرمقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این طرح پیش‌قدم شده و با جذب نخبگان بازگشته به کشور در ستاد، سهم خود را در این برنامه می‌پردازد.

فرافکنی؛ پاشنه‌‎آشیل مغالطه در موضوع مهاجرت نخبگان

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۴:۴۹/ ۵ دقیقه

سو استفاده از نام چهره‌های شناخته شده علمی و سیاسی و بیان نقل قول‌های ساختگی و منتسب به ‌آنها یکی از محورهای اصلی در فرافکنی در موضوع مهاجرت نخبگانی است.

بحث فرار مغزها حرکت سازماندهی شده است

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۳:۴۸/ ۹ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بحث فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که سر کشور گذاشته‌اند. این یک حرکت سازمان‌دهی شده است و شبکه‌ای دارد این موضوع را به جامعه‌ ما تزریق می‌کند.

افتتاح فاز اول مرکز نوآوری پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۶:۴۶/ ۵ دقیقه

فاز اول مرکز نوآوری پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و مدیران صنایع پیشرو و فعال حوزه نوآوری و کارآفرینی افتتاح و از ۳۰ محصول دانش بنیان نیز رونمایی شد.

فرار مغزها سیاسی‌ترین کلمه ۴۰ سال اخیر در کشور است

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۲:۰۵/ ۱۷ دقیقه

پژوهشگر پژوهشکده سیاستگذاری شریف عنوان کرد: فرار مغزها سیاسی ترین کلمه ای است که در این ۴۰ سال کاربرد داشته و سوءاستفاده های زیادی از این اصطلاح صورت گرفته است. این کلمه با مقاصد سیاسی و اجتماعی در شبکه های مجازی و برخی رسانه های عمومی و برضد ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

بالا رفتن قیمت دلار نتیجه سوء مدیریت مدیران کشور است

۱۳۹۷/۰۷/۰۶ - ۱۴:۳۹/ ۷ دقیقه

تولیت مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت دلار به دلیل مدیریت اشتباه است، گفت: مدیریت کشور نباید به حدی آشفته باشد که تنها با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا قیمت دلار افزایش یابد.