کیفیت ساعت‌های اولیه صبح را دست‌کم نگیرید
آغاز یک روز موفق؛ ۸

کیفیت ساعت‌های اولیه صبح را دست‌کم نگیرید

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

چگونگی گذراندن ساعات اولیه صبح، تعیین‌کننده موفقیت روز کاری ما است. با ساختن یک صبح خوب، روز خود را بهتر کنید.

نوپانا: اکثر افراد صبح‌ زود به سختی بیدار می‌شوند و از این موضوع ناراضی‌اند. این آشفتگی اول صبح در انجام کارهای روزمره آن‌ها تاثیر منفی دارد و اراده آن‌ها را کاهش می‌دهد.

اما نباید فراموش کنیم که چگونگی گذراندن ساعات اولیه صبح، تعیین‌کننده موفقیت در روز کاری و کارهای ما است.

اگر می‌خواهیم در کارهایمان موفق‌تر باشیم باید صبح خود را به شکل درستی آغاز کنیم.

در این نوشتار چند کار ساده آورده‌ایم که انجام آن‌ها در ابتدای صبح به بهبود روز، کار و زندگی شما کمک می‌کند:

مرتب کردن ذهن

در ابتدای صبح زمانی را برای فکر کردن به کارها و بررسی آن‌ها قرار دهید. حتی به موضوعات کوچک هم فکر کنید زیرا همین موضوعات کوچک ممکن است در طول روز باعث به هم خوردن تمرکزتان شوند یا مشکلی ایجاد کنند.

با این کار یک تصویر واضح از کارهایی که باید انجام دهید به‌دست می‌آورید و آرامش پیدا می‌کنید. همین آرامش باعث می‌شود تا کارهای خود را بهتر مدیریت کنید.

ورزش ذهن و بدن

به گزارش نوپانا، ورزش قدرتمندترین ابزار برای بهینه‌سازی عملکرد مغزتان است. ورزش در ابتدای صبح با قوی کردن بدن و مغز شما، سریع‌ترین راه برای تغییر روزتان است. ورزش یک حس خود کنترلی مثبتی به ناخود‌آگاه شما می‌دهد که همیشه حتی در مواقعی که کارهایتان بی‌نظم است بسیار به شما کمک می‌کند.

مطالعه متون انگیزشی

مطالعه یک کتاب در ابتدای صبح حتی به مقدار کم به شما انگیزه یادگیری می‌دهد و الهام‌بخش است. کتاب‌هایی را برای مطالعه انتخاب کنید که ذهنتان را باز کنند، علمتان را گسترش دهند و منطق و بینشی به شما بدهند که قبلا نداشته‌اید. به دست‌آوردن انگیزه یا یادگیری یک نکته کوچک از این مطالعه، به شما کمک می‌کند تا در طول روز کارآمدتر و فعال‌تر باشید.

اولویت‌بندی اهداف

انسان‌ها موجوداتی هدف‌گرا هستند و همواره به دنبال پیشرفت و به دست آوردن نتایج مثبت هستند. پس بسیار مهم است که هر روز صبح قبل از اینکه روز خود را شروع کنید، به اهداف خود فکر کنید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. بدانید که در طول روز چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید.

شکرگزاری

روز خود را با شکرگزاری آغاز کنید و قدردان چیزهایی که دارید باشید. این کار شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما یک حس آرامش خاص به شما می‌دهد و احساس می‌کنید در طول روز هر اتفاقی که بیفتد اهمیتی ندارد و می‌توانید آن را کنترل کنید. هرچه بیشتر نعمت‌های خود را بشمارید و قدردان آن‌ها باشید، خوشحال‌تر می‌شوید. 

(همچنین بخوانید: ۶ عادت طلایی برای شروع یک روز موفق کاری

برچسب‌ها: موفقیت سبک زندگیصبحاولویت‌بندیهدفورزش
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.