75 راز استارت‌آپی
قسمت ششم ۸

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۳:۲۰ | ۴ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بمانند.

 نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت پنجم)، به نکاتی درمورد استخدام، ارتباطات و حسابداری اشاره شد، در این بخش نکاتی در زمینه جذب سرمایه را برای شما می‌آوریم: 

26- از سرمایه ذینفع استفاده کنید

خوب است اگر مشتریانی داشته باشید که پیش از تحویل کالا پول بدهند. روی آن‌ها به‌عنوان سرمایه آغازین حساب کنید. این مسئله آن‌چنان هم دور از ذهن نیست، حتی بسیاری از کارآفرینان پرداختی‌های خود را از پیش می‌دهند. خانه‌ای درحال ساخت را درنظر بگیرید، طبیعتا در هر مرحله از کار و پس از اتمام یک بخش صاحب‌کار تسویه می‌کند. همین سیستم می‌تواند در کسب‌وکار نیز به‌کار رود.

27- خانواده و دوستان را فراموش نکنید

مهم نیست تا چه اندازه سرمایه ذینفع دارید، همچنان به پول بیشتری احتیاج دارید و چه کسی بهتر ازخانواده و دوستان؟ بدیهی است که والدین، برادر و خواهر و دیگر خویشاوندان، از یک بانک‌دار ناشناس علاقه بیشتری به کمک دارند. این علاقه از هر نهاد حمایتی نیز بیشتر و ملموس‌تر است.

28- سرمایه‌گذاران نیز هستند

سرمایه‌گذاران به روشی حرفه‌ای تر به شما قرض می‌دهند. برخی از آن‌ها به جای قرض دادن پول، اعتبار شما را بالا می‌برند. این مسئله برای استارت‌آپ‌ها بسیار ضروری است. این‌که از 30 الی 90 روز برای پرداختی‌ها فرصت داشته باشید در این فضای کسب‌وکار فکر بدی نیست.

29- ورود مالک دفتر به کسب‌وکار

بسیاری از افراد به‌خاطر همین مساله، کسب‌وکار خود را از یک گاراژ شروع می‌کنند. کرایه سنگین و عدم سوددهی در اوایل کار ممکن است دردسر بزرگی شوند. پس در مورد این قضیه خوب فکر کنید و بعد از آن بهترین اقدام ممکن را انجام دهید.

30- پیش از آن‌که به سراغ بانک‌ بروید، رزومه خود را بهتر کنید

بانک‌ها علاقه دارند با کسب‌وکارهای نوپایی کار کنند که از نظر فروش، پرداختی‌ها و بازگشت سریع پول قابل اعتماد باشند. از یک حساب جاری استفاده کنید، زود تسویه کنید و با اعتمادسازی به سمت تسهیلات بزرگتر و مدت‌دار بروید.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا