75 راز استارت‌آپی
قسمت پنجم ۹

۷۵ راز استارت‌آپی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۵:۴۰ | ۳ دقیقه

در کار استارت‌آپی نکات بسیار مهمی وجود دارد که شاید از دید خیلی‌ها دور بمانند.

 نوپانا: در قسمت قبلی (قسمت چهارم)، به نکاتی در زمینه مدیریت پرداخته شد، در این قسمت نکاتی درمورد استخدام، ارتباطات و حسابداری اشاره را مرور می‌کنیم:

21- حساب دقیقی داشته باشید

از راه‌هایی که می‌شود سرمایه به‌دست ‌آورد مطمئن شوید. همچنین درمورد راه‌هایی هزینه کردن آن سرمایه تحقیق کنید. برای این کار می‌توانید از برنامه‌های کامپیوتری مخصوصی استفاد کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید یک حسابدار پاره‌وقت استخدام کنید.

22- گرم بپوشید

شرکت‌هایی که خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهند، از خدمات گوناگون خود همچون لباس‌هایی استفاده می‌کنند که آن‌ها را گرم‌تر نگه می‌دارد. آیا شرکت شما این کار را می‌کند؟ همیشه لیست خلاصه و کوتاهی از خدمات را به مشتریان ارائه دهید. لیست‌های بلند و شلوغ، باعث می‌شود کسی به آن‌ها آنچنان که باید توجه نکند.

23- دقیق یارگیری کنید

هنگام استخدام متخصص امور مالی، از او بپرسید که دلش می‌خواهد شرکتی که در آن کار می‌کند تا چه اندازه بزرگ باشد، زیرا این مسئله نشان می‌دهد در سال تا چه اندازه می‌توان روی زمان و تلاشی که می‌گذارد حساب باز کرد. به او بگویید برای شرکت شما یک صفحه راهنمایی بنویسد. شما به‌عنوان مدیر باید بتوانید از روی آن یک برگه تصمیم درست را بگیرید.

24- روابط خود را بهتر کنید

بعد از همکاری با یک وکیل، حسابدار یا بانک‌دار ارتباط خود را با آن‌ها قطع نکنید. خارج از فضای کاری آن‌ها را ببینید و درمورد شرایط کاری و تغییرات، با آن‌ها صحبت کنید. پس ترجیحا با کسانی همکاری کنید که فقط به دنبال پول نباشند و خارج از فضای کار دلسوز باشند.

25- حواستان به جیب خودتان باشد

اولین جایی که باید در آن به‌دنبال سرمایه باشید، جیب‌های خودتان است. یک راه برای فهمیدن اینکه عزم کسی چقدر جزم است، همین مسئله است. پس بگذراید حساب و کتاب شخصی‌تان دقیق و منظم باشد.

ادامه این مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: استارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا