استارت‌آپ جدید یک میلیونر خودساخته جوان
اپلیکیشن پرسش و پاسخ ۷.۵

استارت‌آپ جدید یک میلیونر خودساخته جوان

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

نیک الویسیو که در ۱۷ سالگی استارت‌آپ خود را به یاهو فروخت، اکنون در حال ساخت اپلیکیشن جدید خود است.

نوپانا:  نیک الویسیو (Nick D’Aloisio) بنیان‌گذار استارت‌آپ ساملی (Summly)، در سال ۲۰۱۳ و در سن ۱۷ سالگی با فروش استارت‌آپ خود به شرکت یاهو با قیمت ۳۰ میلیون دلار به یک میلیونر خود ساخته جوان تبدیل شد. ساملی اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند و پلت‌فرمی برای وب است که خلاصه اخبار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نیک اکنون برای استارت‌آپ جدید خود سرمایه جذب کرده است. این استارت‌آپ، اپلیکیشنی به نام اسفیر (Sphere) است که با آن می‌توانید به طور پیوسته با کارشناسان در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کنید.

با توجه به منابع مختلف، نیک در کنار توماس هالگاس (Tomas Halgas) سرمایه خطرپذیر قابل توجهی (حدود ۱۱.۸ میلیون دلار) برای سری A جذب کرده است.

حامیان نیک مشخص نیستند؛ اما در منابع مختلف، اسم ۲ شرکت سرمایه‌گذار ایندکس (Index) لندن و لوکال‌گلاب (LocalGlobe) به عنوان حامیان دیده می‌شود.
این ۲ شرکت روابط تاریخی با یکدیگر دارند پس سرمایه‌گذاری مشترک آن‌ها غیرعادی نیست.

جزئیات کمی درباره نحوه عملکرد این اپلیکیشن موجود است. نسخه اولیه این اپلیکیشن از اپ‌استور خارج شد تا تیم طراحی دوباره نسخه اول این اپلیکیشن را بسازند و جنبه‌های زیادی از این اپلیکیشن را قبل از رونمایی عمومی آن تغییر دهند.

به گزارش نوپانا، کاربران می‌توانند سوالات خود را در زمینه‌های مختلف در اپلیکیشن مطرح کنند و به طور خودکار به کارشناسان در زمینه‌های مختلف متصل شوند.

تفاوت این اپلیکیشن با دیگر برنامه‌های پرسش و پاسخ در این است که متخصصان به ازای هر دقیقه پاسخ دادن به سوالات از طریق رابط چت برنامه، پول دریافت می‌کنند.

این استارت‌آپ می‌گوید: اسفیر اولین سرویسی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به صورت پیوسته با کارشناسان تایید شده گفت‌وگو کنند. ما معتقدیم که با این تجربه فوری و تعاملی، اسفیر راحت‌ترین راه برای کسب دانش خواهد شد. اپلیکیشن ما بسیار متفاوت از سایت‌های پرسش‌وپاسخ و موتورهای جست‌وجو است.

 (همچنین بخوانید: وضعیت استارت‌آپ‌ها در کشورهای همسایه)

برچسب‌ها: استارت‌آپاپلیکیشنSummlyNick D'AloisioSphere
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.