آذرخش؛ ارائه‌دهنده خدمات فنی و نظافتی در محل شما
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۶

آذرخش؛ ارائه‌دهنده خدمات فنی و نظافتی در محل شما

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۶:۰۰ | ۷ دقیقه

در مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که خدمات فنی و نظافتی را به‌صورت تخصصی و همراه با ضمانت در محل شما ارائه می‌کند.

نوپانا: امروزه کمتر پیش می‌آید که جوانان نحوه استفاده از وسایل فنی را بلد بوده و از آن استفاده کنند؛ رفع مشکل کلید و پریز، سوراخ‌کاری دیوارها، سرویس آبگرمکن و پکیج، نظافت محل و ... جزو خدمات مورد نیاز اکثر خانواده‌های ایرانی است که اگر توسط متخصصان انجام نشود، ممکن است خطرات و صدمات جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

آذرخش سامانه‌ای هوشمند برای خدمات فنی و نظافتی در محل است. سامانه آذرخش با توجه به نوع، زمان و مکان درخواست، نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین سرویس‌کار را مطلع ساخته و برای انجام کار به محل اعزام می‌کند.

کامیار عزیزی، بنیانگذار این استارت‌آپ در خصوص چگونگی شروع کسب‌وکار خود به خبرنگار نوپانا، می‌گوید: «زمانی در حال مطالعه کسب‌وکارها برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ بودم، یک دایرکت اینستاگرام از طرف سهراب حقایق اصفهانی دریافت کردم که منجر به قرار ملاقاتی در مورد برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ شد. در همان جلسه‌های ابتدایی، بر روی یک پلتفرم ارائه خدمات در محل به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آن، طراحی فرآیند و خلق آذرخش آغاز شد و در کمتر از یک ماه، کمینه محصول اولیه تولید شد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

در ابتدای راه استقبال بسیار مناسبی از سوی مخاطبان صورت گرفت به طوری که تصمیم بر این شد کار جدی‌تر از قبل ادامه پیدا کند. با اضافه شدن ویژگی‌های جدید به برنامه و مطالعه نمونه‌های مشابه خارجی و اعمال آن‌ها در فرآیند ثبت سفارش، نسخه اولیه آذرخش همزمان با نمایشگاه الکامپ امسال رونمایی شد و هم اکنون در دسترس است و همچنان روند بهبود و ارتقای آن ادامه دارد.»

کلیه خدمات فنی که در اپلیکیشن اندروید یا وب‌سایت آذرخش مشاهده می‌کنید از ضمانت ۳۰ روزه برخوردارند و هزینه کار قبل از انجام آن به مشتری اعلام شده و امکان پرداخت آنلاین وجود دارد. در حال حاضر نیز خدمات زیرشاخه برق، کامپیوتر، تاسیسات، نقشه‌برداری و نظافت توسط این مجموعه ارائه شده و در دسترس است که به مرور سرویس های جدیدی به آن‌ها اضافه خواهد شد.

عزیزی در خصوص دورنمای کسب‌وکار خود می‌گوید: «ما سعی داریم کلیه خدمات مورد نیاز یک شهروند را در محل ارائه کنیم. وجه تمایز ما نسبت به کسب‌وکارهای سنتی، ارائه مناسب‌ترین سرویس‌کار با توجه به نوع درخواست خدمات مشتری و موقعیت مکانی او، ارائه خدمات توسط سرویس‌کاران ارزیابی شده از نظر فنیو امکان پرداخت آنلاین مبلغ اجرت است؛ همچنین علاوه بر دریافت سریع و مطمئن خدمات، با دریافت گارانتی ۳۰ روزه نسبت به خدمات ارائه شده اطمینان خاطر خواهند داشت.

علاوه بر این، رفته‌رفته بخش بزرگی از نیاز کاربر به خدمات در محل بدون داشتن درگیری برای پیدا کردن شماره تلفن سرویس‌کاران و ابهام در مورد میزان توانایی سرویس‌کار در انجام خدمات، در همه مکان‌ها میسر می‌شود و این مزیت رقابتی پلتفرم خدمات در محل نسبت به روش‌های موجود  است.»

او افزود: «در حال حاضر مجموعه آذرخش برای هرچه بیشتر شناخته شدن و بهبود دادن روند خدمات رسانی خود نیازمند حمایت مالی و رسانه‌ای است. سازمان فنی و حرفه ای کشور در راه ایجاد شغل برای متخصصین فنی و افرادی که گواهی مهارت دریافت کرده‌اند، با چالش بزرگی روبرو است؛ تا آنجا که حتی برنامه‌ای برای اختصاص دادن وام به دارندگان کارت مهارت دارد. مسئولین محترم سازمان، با حمایت از چنین پلتفرمی می‌توانند با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از روش‌های سنتی، امکان کسب درآمد برای افراد دارای توانایی فنی را فراهم آورند. اشتغال مهم‌ترین دغدغه قشر درگیر در خدمات فنی و نظافتی است؛ زیرا آن‌ها با بازاری مواجه‌اند که هم اکنون با سردرگمی خاصی دست و پنجه نرم می‌کند و امکان موفقیت افراد در آن بسیار بسیار پایین است.»

آذرخش با افزایش رسته‌های خدماتی خود در سطح شهر تهران در نظر دارد تا به بررسی دقیق بازخورد خدمات ارائه شده پرداخته و با افزایش تجربه در ارائه خدمات، ورود به شهرهای دیگر ایران را آغاز کند. همچنین سرویس‌های نوآورانه‌ای که بزودی به مجموعه خدمات اضافه خواهند شد، به دلیل نحوه ارائه خدمت، ساختارشکن خواهند بود و در صورتی که این خلاقیت‌ها بازخورد مناسبی داشته باشد، راه برای پیشرفت بیشتر این پلتفرم گشوده خواهد شد.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌ها؛ بنگاه‌های خدماتی یا عوامل توسعه؟)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ‌های ایرانیazarakhshآذرخشخدمات فنیخدمات نظافتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.