فعالان استارت‌آپی، رزمندگان جنگ اقتصادی
طرح ویژه؛ اختصاصی نوپانا ۱۰

فعالان استارت‌آپی، رزمندگان جنگ اقتصادی

توسط عباس خاراباف | ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

اختصاصی نوپانا و به مناسبت هفته دفاع مقدس: کارشناسان و مسئولان اعتقاد دارند، فعالان اکوسیستم کارآفرینی کسب‌وکارهای نوپا در ایران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

نوپانا*: رهبر انقلاب: «جنگ واقعی جنگ اقتصادی است؛ جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور است.»

به اعتقاد بعضی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و کارشناسان، جوانان رزمنده آن دوران اگر در شرایط فعلی قرار می‌گرفتند، قطعا با فعالیت در زمینه کارآفرینی، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور و تقویت و ایجاد کسب‌وکارهای نوپای استارت‌آپی بومی، در میدان‌ حاضر می‌شدند. زیرا اکنون این جبهه‌های جنگ اقتصادی است که نیاز به حضور و پشتیبانی دارد.

به گزارش نوپانا، در حالی که در سال «اقتصاد مقاومتی: توليد-اشتغال» هستیم، در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، عبارت اقتصاد مقاومتی به فراخور حال و روز اقتصادی کشورمان مورد توجه و بحث قرار گرفته است. 

اقتصاد مقاومتی، به سفارش، توصیه و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان الگوی خاص اقتصادی شده است که با توجه به شرایط کنونی کشور و در حالی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، اهمیت مضاعف پیدا کرده و در شرایط تحریم می‌تواند به برکت جوانان ایرانی، ‌‌به عنوان ابزاری موثر در برابر به تهدیدات اقتصادی خارجی باشد. در چنین شرایطی است که توجه به استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.  

از طرفی توجه و حمایت ویژه از کارآفرینی، توسعه کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری در زمینه استارت‌آپ‌ها و جذب فناوری و سرمایه خارجی از مهمترین سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در زمینه اشتغال است.

در دوران دفاع مقدس دشمنان از هر حرکت ناجوانمردانه علیه کشورمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی‌کردند. اکنون نیز همین رویه در شرایط جنگ اقتصادی ادامه دارد. 

 آن زمان با هدایت و حمایت ناجوانمردانه غرب، روش‌های غیرانسانی مثل استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به کار گرفتند؛ اکنون نیز تحریم‌!

*طراح: محمد کارگر

(همچنین بخوانید:‌ نقش استارت‌آپ‌ها در اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال )

برچسب‌ها: استارت‌آپرزمندگان جنگ اقتصادیدفاع مقدسجنگ اقتصادیکسب‌وکارهای نوپااقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغالمحمد کارگرعباس خاراباف
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره عباس خاراباف

عباس خاراباف

عباس خاراباف دانش آموخته مهندسی هوافضا است. او از سال ۱۳۸۴ به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. عباس خاراباف سابقه سردبیری، دبیری تحریریه و دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.